همکاری بنز با تسلا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شرکت خودروسازی دایملر صاحب برند مرسدس بنز همکاری خود را به شرکت خودروسازی تسلای آمریکا بسط و گسترش می دهد

خبراقتصادی:به گزارش رویترز، بودو اوبر از مدیران ارشد مالی دایملر در مصاحبه با رویترز گفته است: ما به همکاران خود گفته ایم که به تسلا بروند و دنبال فرصت های تازه بگردند. ما خواهان همکاری بیشتر هستیم.

در حال حاضر شرکت خودروسازی تسلای آمریکا موتورهای الکتریکی و باتری خودروهای فورتوی برند اسمارت، از برندهای شرکت دایملر، را تأمین می کند. همچنین مرسدس بنز کلاس B که از خودروهای برقی مرسدس بنز است و از سال آینده به بازار آمریکا و اروپا عرضه می گردد از موتور و باتری ساخت تسلا بهره می برد. 

اوبر در این مصاحبه گفته است: ما باید بیشتر از اینها از امکانات تسلا بهره ببریم. 

در حال حاضر ۴۰۳ درصد از سهام شرکت خودروسازی تسلا از آن شرکت خودروسازی دایملر آلمان است. تسلا علاوه بر تأیمن قطعات و مجموعه های خودرو برای بنز به شرکت های دیگر هم قطعه و مجموعه می فروشد از جمله مشتریان مهم تسلا می توان به شرکت تویوتا اشاره کرد.

برند مرسدس بنز از شرکت دایملر آلمان قرار است به زودی یک خودروی CLA سدان جمع و جور و بعد از آن GLA کراس اور جمع و جور را به بازار خورو عرضه کند؛ احتمال حضور این دو مدل از ابتدای سال ۲۰۲۲ خواهد بود. علاوه بر این دو مدل مرسدس بنز برای سال ۲۰۱۸ هم در حال طراحی یک خودروی کوچک است. در همه این موارد می تواند فرصت های تازهی برای تسلا خلق کند.

دایملر در حال اجرای استراتژی های مختلف برای ساخت نسل بعدی خودروهای جمع و جور است. برای مثال برای بازار مکزیک با همکاری رنو نیسان در حال طراحی و اجرای خودرو متناسب با آن بازار است. برای بازار چین که دایملر دیرتر از دیگر خودروسازان در آن حضور یافته، استراتژی استفاده از پلفترم مودولار MFA برای ساخت خودرویی است که سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. هدف اصلی در این استراتژی جذب جوانان به خودروهای مرسدس بنز است.

دایملر برای رقابت با ب ام و، رولز رویس و بنتلی هم کلاس S را در نظر گرفته که در بازارهای ایالات متحده، اروپا و چین عرضه خواهد شد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.