همکاری سایپا و فولاد مبارکه منجر به خودکفائی ورق خودرو خواهد شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تلاش و همکاری مشترک این شرکت و فولاد مبارکه اصفهان برای خودکفائی در تهیه ورق خودرو تا انتهای سال جاری خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم هرچه سریعتر بتوانیم ورق های استحکام بالا و ورقهای رویه را از داخل تأمین کنیم تا به این واسطه از خروج ارز اجتناب گردد .

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از اطلاع رسانی سایپا، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در شرکت فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشت: برنامه‌های تولید و توسعه فولاد مبارکه همیشه مایه مباهات و خوشحالی ما بوده و هست. هر بار که در این شرکت حضور می یابیم با دیدن اقدامات انجام شده بر خود می‌بالیم.

وی افزود: فولاد مبارکه همیشه حامی صنعت خودروسازی به خصوص گروه خودروسازی سایپا بوده و ما به عنوان صنعت خودروسازی از نگاه حمایتی فولاد مبارکه بهره مند شده ایم.

مدنی اظهار داشت: پیش از این دغدغه اصلی صنعت خودروسازی در حوزه فولاد متوجه استفاده از ورق های رویه بوده است اما در حال حاضر با تغییر نرخ ارز از یک سو و برنامه های سایپا در خصوص افزایش ایمنی محصولات و نیز افزایش شمار تولید در سطح گروه خودروسازی سایپا از سوی دیگر ، تأمین داخلی ورقهای استحکام بالا نیز اهمیت پیدا کرده و باید به این موضوع توجه خاص داشته باشیم .

مدیرعامل سایپا افزود: ما در سطح گروه خودروسازی سایپا آماده سرمایه گذاری در این بخش هستیم تا مشکل تأمین ورق در صنایع خودرو سازی به صورت ریشه‌ای حل شود ، البته بعضی از اقلام در صنعت خودرو سازی به هیچ عنوان قابلیت خودکفا شدن ندارد و یا بهتر است بگوییم توجیه اقتصادی ندارد.

 بسیاری از صنایع خودروسازی دنیا، بخشی از قطعات خود را از کشورهای دیگر تأمین می‌کنند اما در رابطه با ورق خودرو این داستان مصداق ندارد و ما نیز باید در این زمینه خودکفا شویم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: با توجه به مذاکرات موفقیت‌آمیز امروز امیدواریم هرچه سریعتر بتوانیم ورق های استحکام بالا و ورقهای رویه را از داخل تأمین کنیم تا از خروج ارز اجتناب شود این امر نظر به برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ و پیش بینی افزایش شمار تولید خودرو به حدود ۳ میلیون خودرو با توجه به بازار مصرف ۲ میلیون خودرو در داخل و نیز رشد روند صادرات ضرورت می یابد.
 
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پایان این نشست گفت: آینده خودروسازی ایران آینده ای بسیار روشن است ، داخلی سازی ورق، اولویت گروه خودروسازی سایپاست که به کمک تخصص و دانش فنی که در فولاد مبارکه هست انشالله تحقق خواهد یافت .
 
 
همچنین در این نشست که مدیرعامل، معاونان، ‌ مدیران و کارشناسان فنی گروه خودرو سازی سایپا و شرکت فولادمبارکه حضور داشتند مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت: یکی از مباحثی که در سیاست های کلان شرکت فولاد مبارکه اصفهان برنامه ریزی شده بحث آینده تولیدات فولاد مبارکه در مقابل خودروسازهای کشور است.

محمدمسعود سمیعی نژاد افزود: هدف فولاد مبارکه این است که بتواند به مشتریان بزرگ خود به خصوص خودروسازها، هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی خدماتی ارائه دهد تا خودروسازان دیگر نیازی به وارد کردن محصولات مشابه از خارج از کشور نداشته باشند.

وی با اشاره به عقد تفاهم نامه فی مابین دو شرکت فولاد مبارکه و سایپا گفت: نیاز شرکت های خودروسازی باید با سیاست گذاری هایی در خطوط تولید، فناوری، تحقیق و توسعه شرکت فولادمبارکه دنبال شود ، در این راستا تأمین تجهیزات می بایستی در طرح های توسعه به کمک خطوط تولید آورده شود تا صنایع خودروسازی مشکل نداشته باشند ، فولادمبارکه این مهم را به عنوان یک راهبرد ملی میداند و در کارگروه های مشخص، سیاست گذاری کرده تا به صورت مرتب و دوطرفه کارشناسان فنی بتوانند چگونگی تولید محصولات موردنیاز خودروسازها را بررسی کنند و به سرانجام برسانند چرا که بر این باور هستیم که خودروسازها نباید دچار بحران شوند و از این طریق اشتغال و توسعه این صنعت مورد هدف دشمنان قرارگیرد.

سمیعی نژاد با اشاره به تحریم های موجود اظهار داشت: تحریم ها سبب شده تا فصل تازهی در مذاکرات فیمابین با فولاد مبارکه باز شود از این رو  باور داریم که با برنامه ریزی بلند مدت و کار کارشناسی تمامی فعالیت ها به ثمر خواهد نشست و انشالله همه نیازهای خودروسازها توسط فولاد مبارکه تأمین خواهد شد و دیگر نیازی به تامین ورق خودرو از طریق واردات به کشور نداشته باشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.