همکاری موساد و عربستان علیه ایران

ساندی تایمز خبر داد:

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
روزنامه ساندی تایمز به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که مقامات عربستان از توافق احتمالی با ایران عصبانی شده‌اند و آماده‌اند که به رژیم صهیونیستی «هر کمکی که لازم است» بدهند.

روزنامه ساندی تایمز گزارش داد که موساد در حال همکاری با مقامات عربستان در زمینه برنامه‌های احتیاطی برای حمله احتمالی به ایران در صورتی که برنامه هسته‌یی تهران در توافق احتمالی ایران و گروه ۱+۵ به اندازه کافی عقب رانده نشود، است.

این روزنامه گزارش داد که ریاض به رژیم صهیونیستی اجازه داده است که برای حمله احتمالی به ایران از حریم هوایی عربستان استفاده کند.

این روزنامه به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داد که عربستان آماده است با همکاری در زمینه استفاده از پهپادها، هلی‌کوپترهای امداد و هواپیما به حمله رژیم صهیونیستی کمک کند.

این روزنامه به نقل از یک منبع نوشت: وقتی توافق‌نامه ژنو امضا شود، گزینه نظامی دوباره روی میز قرار می‌گیرد. عربستانی‌ها عصبانی می باشند و آماده‌اند در هر زمینه‌ای به اسرائیل کمک کنند.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی لوفیگارو مدعی شده بود که رژیم صهیونیستی و سران کشورهای عرب در زمینه موضوع هسته‌یی ایران با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

وی با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران مدعی شد: ما همگی فکر می‌کنیم که ایران نباید توانایی ساخت سلاح هسته‌یی را داشته باشد. به عقیده ما یک موضع محکم‌تر باید توسط جامعه بین‌المللی اتخاذ شود. ما همه معتقدیم که اگر ایران به سلاح هسته‌یی دست یابد این امر به یک رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه منجر می‌شود.

برخی مقامات دیپلماتیک معتقدند که مخالفت فرانسه با امضای توافق هسته‌یی با ایران در دور قبلی مذاکرات ایران و ۱+۵ در ژنو به سبب روابط نزدیکش با عربستان و امارات است که با برنامه هسته‌یی ایران مخالفند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.