همکاری نظامی گرجستان و نروژ

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

یک هیات اعزامی از نروژ برای همکاری‌های نظامی با گرجستان با وزیر دفاع این کشور دیدار نمود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) iبه نقل از خبرگزاری ترند، هیات نروژی iبه سرپرستی “ایریک اور” با “ایراکلی الاسانیا” وزیر دفاع و دیگر مقامات عالی رتبه وزارت دفاع گرجستان دیدار نمودند.

در پایان این نشست نمایندگان دو کشور “برنامه همکاری دفاعی دو جانبه ۲۰۲۴” را iبه امضا رساندند. گفت‌وگو‌های دو طرف در رابطه با وضعیت امنیتی منطقه، پیوستن گرجستان iبه ناتو و اصلاحات در زمینه امور دفاعی بود.

در این دیدار وزارت دفاع گرجستان طرح‌های نوینی را در زمینه امور دفاعی iبه گروه اعزامی نروژ ارائه نمود.

وزیر دفاع گرجستان هم‌چنین با اشاره iبه اولویت‌های وزارت دفاع این کشور توجه بیش از پیش iبه پرسنل ارتش و حمایت از حقوق و وضعیت اجتماعی و امنیت آنان را مورد تاکید قرار داد.

وزارت دفاع گرجستان همچنین درصدد است تا با افتتاح “موسسه دفاعی عمومی” حقوق اشخاص ارتش را کاملا تضمین کند. وزیر دفاع این کشور هم‌چنین بر سیاسی نشدن وزارت دفاع تاکید نمود.

بر اساس اظهارات وزیر دفاع گرجستان هیات نظامی گرجستان هم‌چنان در افغانستان باقی خواهند ماند تا ماموریت خود را در قالب عملیات نیروهای ایساف تکمیل نمایند.

گرجستان از سال ۲۰۱۰ با نروژ همکاری نظامی داشته است. نروژ در زمینه‌های مدیریت منابع انسانی، نیروهای گارد ملی و تحرک بخشی نظامی و همچنین آموزش نیروهای نظامی با گرجستان همکاری می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.