هم‌نوایی کمانچه و سنتور با سازهای کلاسیک

ششمین شب اجرای چکناواریان با همراهی کامکارها

جام جم آنلاین: لوریس چکناواریان برای ششمین شب، ارکستر مجلسی ارمنستان را در تالار وحدت به صدا درآورد اما در کنار اعضای ارکستر،اردشیر و اردوان کامکار آمده بودند تا کمانچه وسنتور را با سازهای کلاسیک هم‌نوا کنند.

در واپسین شب‌های بهاری تهران، شامگاه گذشته ـ ۲۴ خرداد ماه ـ تالار وحدت در برنامه فستیوال موسیقی تهران، میزبان لوریس چکناوارایان ـ هنرمند بنام ـ عرصه موسیقی بود. هنرمندی که برای ششمین شب مداوم به روی صحنه آمد تا ارکستر مجلسی ارمنستان را به صدا درآورد، اما شب گذشته علاوه بر اعضای ثابت ارکستر،دو برادر از خانواده کامکارها هم چکناواریان را همراهی کردند.

در ابتدای کنسرت،اعضای ۲۰ نفره ارکستر مجلسی ارمنستان به صحنه آمدند و سازهایشان را کوک کردند تا سرانجام با آمدن لوریس چکناواریان به روی صحنه و تشویق پیاپی مخاطبان،سازها را به صدا درآورند.

لوریس چکناواریان پیش از آنکه ارکستر را به صدا درآورد،خطاب به مخاطبان گفت: خوشحالم از این همه عشق و علاقه به موسیقی کلاسیک، و خوشحال‌تر از اینکه امروز برادران کامکارها اینجا هستند،آنها واقعا نابغه هستند.

این هنرمند در ادامه سخنانش خطاب به مخاطبانش گفت: از آنجا که شما را دوست دارم،با سوئیت عاشقانه اجرا را آغاز می‌کنم.

سپس ارکستر مجلسی ارمنستان با رهبری چکناواریان،سوئیت عاشقانه «پردیس و پریسا» را به صحنه برد و از غم و شادی‌های عاشقانه روایت کرد.

در ادامه ارکستر مجلسی ارمنستان برای اجرای قطعه «اُرامان زیبا» با کمانچه اردشیر کامکار و سنتور اردوان کامکار همراه شد.

در ادامه لوریس چکناواریان به دلیل زیبایی قطعه، دوباره «ارامان زیبا» را اجرا کرد.

پس از اجرای این قطعه، چکناواریان با بدرقه اردوان کامکار ـ سولیست سنتور ـ، برای اجرای قطعه «کنسرتو برای کمانچه» با اردشیر کامکار به صحنه بازگشت.

پس از پایان اجرای قطعه ی «کنسرتو برای کمانچه»، ارسلان کامکار سازنده این قطعه که در ردیف اول تالار نشسته بود به دعوت چکناواریان به روی صحنه آمد و در ادامه گروه با تشویق تماشاگران برای تنفسی چند دقیقه‌ای بدرقه شدند.

در بخش دوم از ششمین شب برنامه فستیوال موسیقی تهران، لوریس چکناواریان، ارکستر مجلسی ارمنستان را برای اجرای قطعاتی در پنج قسمت درباره تولد،زندگی رهبری کرد. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.