هندوانه شب یلدا کیلویی ۲۵۰۰ تومان

۲۸م آذر ،

چکیده: در حالی که انبارهای میوه و تره‌بار از هندوانه‌ شب یلدا مملو بودند، به نقل از نایب رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی توزیع دیرهنگام آن در بازار مصرف سبب افزایش قیمت این محصول تا کیلویی ۲۵۰۰ تومان شده است.

مختار مهدی‌زاده گفت: میزان تولید هندوانه و ذخیره‌سازی آن برای شب یلدا به اندازه کافی و مناسب بود اما به سبب معیوب بودن شبکه توزیع و نگهداری بیش از حد آن در سردخانه‌ها قیمت این محصول در بازار مصرف افزایش یافته است.

وی افزود: اگر از هفته قبل هندوانه در بازار عرضه می‌شد، قیمت خرده‌فروشی آن در شب یلدا، مانند سال قبل به حدود کیلویی ۱۵۰۰ تومان می‌رسید اما از آنجا که توزیع این محصول در بازار مصرف بسیار دیر – از روز دوشنبه – آغاز شده این محصول کیلویی ۲۵۰۰ تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

نایب رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با انتقاد از نبود نظارت بر بازار توزیع هندوانه گفت: با وجود بالا بودن میزان تولید این محصول به سبب نبود نظارت سودجویان که تا هر وقت که خواستند محصول‌شان را نگه داشتند، از این وضعیت سود می‌برند.

همچنین رییس اتحادیه باغداران چندی پیش اظهار کرده بود: هندوانه تولیدی شهرستان‌های جنوبی کشورمان از جمله میناب برای عرضه به بازار شب یلدا ذخیره شده که اگر شرایط طبیعی باشد و مشکلات جانبی نداشته باشیم این محصول عرضه مناسبی دارد اما گویا طبیعت بازار میوه و تره‌بار را سودجویان آن تعیین می‌کنند.

ایران با بیش از ۱۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت سالانه بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن هندوانه تولید می‌کند و چهارمین تولیدکننده این محصول در جهان به شمار می‌رود.

همچنین میزان هندوانه تولیدی کشورمان نه تنها تأمین‌کننده نیاز داخل بوده بلکه سبب شده تا امسال بیش از ۱۷۰ هزار تن از این محصول به کشورهای مختلف به ویژه عراق صادر شود.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.