هندوستان مغز بادام ایران را به نام خود در بازارهای آمریکا عرضه می‌کند

رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هندوستان مغز بادام را در بسته‌های ۱۰ و ۲۰ کیلویی از چهارمحال و بختیاری وارد کرده و با بسته‌بندی‌های مناسب آن را به آمریکا صادر می‌کند.

هندوستان مغز بادام ایران را وارد کرده و با بسته‌بندی‌های مناسب به آمریکا صادر می‌کند.

به گزارش ایانا، رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اعلام این مطلب گفت: هندوستان مغز بادام را در بسته‌های ۱۰ و ۲۰ کیلویی از چهارمحال و بختیاری وارد کرده و با بسته‌بندی‌های مناسب آن را به آمریکا صادر می‌کند.

جهانگیری افزود: با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی امسال پیش‌بینی می‌شود ۲۵ هزار تن برداشت شود که بخشی از آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک‌هزار و ۴۰۰ تن مغز بادام تولیدی استان صادر شد که بهای هر کیلوگرم ۱۸ دلار بود، اما امسال برنامه‌ریزی شده است که هر کیلوگرم ۳۶ دلار صادر شود.

مدیر باغبانی چهارمحال و بختیاری نیز اظهار داشت: شش هزار هکتار از اراضی استان را باغ‌های هلو تشکیل داده است که پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵ هزار تن هلو با کیفیت تولید شود که بخشی از آن نیز صادر می‌شود.

حمیدرضا منصوری ادامه داد: عمده تولیدات باغی استان بادام، هلو، گردو و زردآلو است که مازاد بر نیاز استان تولید می‌شود.

وی به تولید قارچ خوراکی اشاره کرد و یادآور شد: در استان چهار هزار تن قارچ خوراکی تولید می‌شود که مصرف داخلی دارد و به سایر استان‌ها نیز صادر می‌شود.

منصوری تصریح کرد: به‌طور هفتگی نیز به وسیله ناوگان هوایی ۴۰۰ کیلوگرم قارچ صادر می‌شود که بیشتر به‌دلیل بازاریابی این محصول است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.