هند پول نفت ایران را از مالیات معاف کرد

جام جم آنلاین: دولت هند به منظور اجرای توافق اخیر با ایران مبنی بر پرداخت ۴۵ درصد پول نفت صادراتی ایران با پول ملی خود، پرداخت روپیه‌های نفتی به ایران را از مالیات معاف کرد.

به گزارش فارس و به نقل از رویترز، دو منبع مطلع در بخش پالایشگاهی هند گفتند، دولت هند رسما مالیات‌های سنگین بر پرداخت بدهی‌های شرکت ملی نفت ایران به روپیه را برداشته است.

وزیر دارایی هند در ماه مارس پیشنهاد کرده بود پرداخت‌های مربوط به خرید نفت از ایران به روپیه مشمول معافیت از مالیات ۴۰ درصدی قرار گیرد تا ساز و کار پرداخت بدهی نفتی ایران به روپیه که به دلیل تحریم‌های اعمال شده از جانب غرب علیه ایران اتخاذ شده، بتواند بدون مشکل اجرا شود.

هند و ایران در ماه ژانویه توافق کردند ۴۵ درصد از طلب نفتی ایران از هند به روپیه پرداخت شود. ایران قصد دارد از روپیه دریافتی در واردات کالا از هند استفاده کند، اما پالایشگاه‌های هندی تا کنون به دلیل مالیات سنگین اعمال شده بر این پرداخت‌ها، تمایلی به استفاده از این ساز و کار نداشتند.

پرداخت پول نفت به صورت روپیه به این معنی است که تجار ایرانی می‌توانند با این پول کالاهای مورد نیاز را از هند خریداری کنند.

بخش مهمی از نیاز ایران به چای و برنج از هند تامین می‌شود. انتظار می‌رود با این سازوکار، دبی که پیش تر واسطه صادرات برخی کالاهای هندی به ایران بوده است، کارکرد خود را از دست دهد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.