هنرمندان سینما و تلویزیون کشتار مسلمانان میانمار را محکوم کردند

سینماپرس-گروه تلویزیون/ جمعی از هنرمندان، نویسندگان و کارگردانان سینما و تلویزیون خشونت علیه مسلمانان میانمار و کشتار وحشیانه آنان و نیز سکوت مجامع بین المللی را محکوم کردند.

به گزارش سینماپرس، متن این بیانیه که به همت و ابتکار شبکه خبری سینمای ایران تهیه شده به شرح ذیل است :

این روزها شاهد وقوع فاجعه و جنایتی بزرگ علیه بشریت در میانمار هستیم که طی آن تعداد زیادی مسلمان از کودک تا سالمند و زن و مرد به شیوه های دلخراشی به شهادت رسیده اند. امروز فاجعه میانمار نه تنها مسأله جهان اسلام بلکه مسأله تمام ملت‌ها‌، اقوام و طوایف بیدار‌، حق‌جو و حق‌طلب دنیای امروز است که بی‌شک در پشت پرده این جنایات دست استکبار و حامیان آنها پیدا است.

آنچه در این میان قابل تامل است، سکوت آمریکا و کشورهای غربی است که همواره حتی در پیش پا افتاده ترین امور دم از حقوق بشر می زنند اما این روزها چشمان خود را بر کشتار هزاران انسان بی گناه بسته اند. از نگاه اسلام جان همه انسان ها در تمام ادیان، ارزشمند و محترم است و توسل به شیوه های منسوخ شده و قرون وسطایی در کشتار و نسل کشی انسان ها به شدت محکوم و غیر قابل گذشت است. هرچند فاجعه میانمار به خاطر کشتار مسلمانان مورد خشم و محکومیت جهان اسلام قرار گرفته است اما ضرورت دارد برای جلوگیری از ادامه و تکرار این فجایع، تمامی نهادهای بین المللی عزم خود را جزم کنند تا بیش از این شاهد کشته شدن مظلومانه انسان ها در میانمار نباشیم.

بر این اساس جمعی از هنرمندان، نویسندگان و کارگردانان عرصه سینما و تلویزیون ضمن ابراز همدردی با برادران مسلمان در سراسر دنیا بویژه میانمار ، با اظهار انزجار نسبت به این‌گونه رفتارهای ضدبشری، از جوامع بین‌المللی می‌خواهند سکوت خود را نسبت به این جنایات شکسته و ضمن محکومیت شدید به آتش کشیده شدن خانه و کاشانه مسلمانان و کشتار کودکان، زنان و مردان مسلمان میانمار در اقدامی سریع و قاطعانه به این نسل‌کشی پایان دهند.

اسامی جمعی از امضا کنندگان این بیانیه به ترتیب حروف الفبا به این شرح است:

سجاد ابوالحسنی، انوشیروان ارجمند، کریم اکبری مبارکه، جهانگیر الماسی، مهدی امینی‌خواه، مجید اوجی، عنایت بخشی، مجتبی بیطرفان، محمود پاک نیت، حمید رضا پگاه، سعید پیردوست، رویا تیموریان، علیرضا خمسه، خشایار راد، مهران رجبی، فرامرز روشنایی، رضا رویگری، حسین سحر خیز، فرج الله سلحشور، عنایت شفیعی، جمال شورجه، ابوالقاسم طالبی، محمود فلاح، پرویز فلاحی پور، رضا فیاضی، مجید مولایی، احمد نجفی، اصغر نقی زاده و …

انتهای پیام /ت/ب/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۷۸۰


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.