هنیه: حادثه سینا کار رژیم صهیونیستی است

نخست وزیر دولت منتخب حماس در نوار غزه اعلام کرد سناریوی حمله مسلحانه به مرزبانان مصری در رفح، مهر تاییدی بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در این حادثه است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، اسماعیل هنیه دیشب در مراسم ضیافت افطار در جمع آزادگان فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی تصریح کرد گروههای مبارز فلسطینی در نوار غزه هیچ ارتباطی با این حمله ندارند.

هنیه گفت: حوادث صحرای سینا هیچ ارتباطی با نوار غزه ندارد و غزه هرگز با حملات مسلحانه در سینا که تنها به نفع رژیم صهیونیستی است ، ارتباطی نداشته است.

نخست وزیر دولت منتخب حماس یادآور شد سناریوی این جنایت و اقداماتی که پیش از وقوع آن صورت گرفت تاکیدی بر مداخله تل آویو در این حادثه است تا بتواند به اهداف سیاسی و امنیتی خود برسد.

هنیه خاطر نشان کرد رژیم صهیونیستی با ارتکاب چنین جنایتی می کوشد برای رئیس جمهور جدید مصر مانع تراشی و نوعی تنش در مرزهای مصر و فلسطین ایجاد کند و تلاشهای اخیر برای پایان دادن به محاصره غزه را بی اثر سازد.

هنیه در این مراسم اظهار داشت دولت حماس ارتباط مستمر با مقامات مصر دارد تا از آخرین جزئیات تحقیقات مسئولان مصری درباره حمله به مرزبانان این کشور آگاه شود.

در همین حال صلاح البردویل از رهبران بلند پایه حماس دیروز اعلام کرد حماس تاکنون هیچ اتهامی از جانب مقامات مصر درباره حمله یکشنبه گذشته به مرزبانان این کشور دریافت نکرده است.

پس از حمله اخیر به رفح که به کشته شدن ۱۶ سرباز و افسر مصری منجر شد، مقامات مصر گذرگاه مرزی رفح را تا اطلاع بعدی بستند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.