هنیه: فلسطینی‌ها از سرزمین خود چشم پوشی نمی‌کنند

۸فروردین ۱۳،

markaz-14.jpg

نخست وزیر دولت حماس تاکید کرد که ملت فلسطین هرگز از سرزمین خود چشم پوشی نخواهد کرد و بر سر آن چانه نخواهد زد، زیرا این سرزمین مساله اصلی درگیری فلسطینی‌ها با اسرائیل به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسماعیل هنیه، اول وزیر دولت حماس، ضمن اشاره به طرح‌های شوم اسرائیل برای چپاول زمین‌های فلسطینی‌ها گفت: انتفاضه فلسطینی‌ها در روز زمین در سال ۱۹۷۶ اولین قیام آنها در سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ علیه صهیونیست‌ها و سیاست‌های توسعه طلبانه آن‌ها به شمار می‌رود. این انتفاضه پس از اقدام نیروهای صهیونیستی در مصادره ۲۱ هزار دونم از زمین‌های الجلیل شعله ور شد.

وی افزود: این انتفاضه نقطه عطفی در تاریخ درگیری فلسطینی‌ها با صهیونیست‌ها محسوب می‌شود که در جریان آن ۶ فلسطینی در خون خویش غلطیدند. آن‌ها با این قیام ثابت کردند که رژیم صهیونیستی هیچ حقی در فلسطین ندارد و آینده آن محکوم به زوال است.

هنیه یادآور شد: گرامیداشت این حماسه خونین حامل چندین پیام است؛ اول اینکه ملت فلسطین در هر جایی که باشد هرگز از سرزمین خود چشم پوشی نخواهد کرد و هرگز بر سر آن چانه نخواهد زد، زیرا این سرزمین جوهره منازعه با اسرائیل است.

وی خاطرنشان ساخت: ما تاکید می‌کنیم که سرزمین فلسطین یک سرزمین عربی اسلامی است و هرگز از آن چشم پوشی نخواهیم کرد و روز زمین یکی از نکات برجسته تاریخ جهاد و مقاومت ما در راه دفاع از فلسطین و مقدسات آن به شمار می‌رود.

هنیه تاکید کرد: روز زمین سبب تقویت و تعمیق یکپارچگی ملت فلسطین در تمامی بخش‌های فلسطین اعم از سرزمین‌های اشغالی ۴۸ و کرانه باختری و نوار غزه و خارج آن می‌شود و اقدام ملت فلسطین به زنده نگه داشتن سالروز زمین حامل پیام‌هایی است و آن اینکه فلسطینی‌ها امکان ندارد سرزمین خود را به فراموشی بسپارند.

نخست وزیر دولت فلسطین تصریح کرد: گرامیداشت چنین روزی سبب یکپارچگی امت‌های عربی و اسلامی در زمینه دفاع از قدس و مسجد الاقصی می‌شود.

وی ضمن تاکید بر مخالفت فلسطینی‌ها با طرح‌های توطئه آمیز اسکان آوارگان فلسطینی در اردن و سوریه و سینای مصر گفت: فلسطینی‌ها به جز فلسطین هیچ کشور دیگری را به عنوان میهن خود قبول نخواهند کرد.

هنیه اظهار داشت: دشمنان، ما را آماج توطئه‌های شوم قرار داده‌اند تا از سرزمین خود چشم پوشی کنیم، تازه‌ترین این دسیسه ها سفر اخیر بارک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی است. هدف وی از این سفر تثبیت بقای رژیم صهیونیستی در سایه تحولات منطقه است.

وی همچنین گفت: از همین جا به تشکیلات خودگردان فلسطین که همچنان به دنبال سراب صلح می‌گردد، اعلام می‌داریم که مبادا در دام‌ها و ترفندهای سیاسی گرفتار شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.