هنیه محاکمه فرماندهان اسرائیلی توسط ترکیه را پیروزی برای فلسطین خواند

۲۶م دیماه ،

7444444444444.jpg

نخست‌وزیر دولت حماس تاکید کرد: محاکمه فرماندهان اسرائیلی توسط دستگاه قضایی ترکیه، یک پیروزی برای فلسطین بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری مدینه نیوز، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس در استقبال از هیاتی قضایی وابسته به اتحادیه بین‌المللی قضات تاکید کرد: محاکمه‌های فرماندهان اسرائیلی به اتهام ارتکاب جنایت علیه ترکیه و غزه توسط دستگاه قضایی ترکیه، در حقیقت تجلی پیروزی ملت فلسطین و رسوایی جنایات دشمن بود.

وی افزود: ما از این اقدام استقبال کرده و اعلام می‌کنیم، شهدای ناوگان آزادی شهدای ملت فلسطین می باشند چرا که آنها در حال کمک برای پیروزی اهل غزه بودند که به شهادت رسیدند.

هنیه در میان اعضای این هیات که متشکل از کشورهای ترکیه، مصر و عربستان است، بر روابط مستحکم ملت فلسطین با ترکیه تاکید کرد و گفت: رژیم اشغالگر ققدس از چنین محاکمه‌ها یا پیگردهای قانونی رنج می‌برد و ما نسبت به جنایات سران اسرائیل مطمئن بوده و برای تحویل آنها به مراجع بین‌المللی تلاش خواهیم کرد.

نخست‌وزیر حماس در پایان، هیات مذکور را به تلاش برای محاکمه فرماندهان رژیم صهیونیستی فرا خوانده و گفت: بر هر شهروند عرب و هر مسلمان واجب است که اجازه ندهد اسرائیل از محاکمه شدن و مجازات فرار کند.

ناوگان آزادی ترکیه در دریای مرمره که در حال کمک‌رسانی به مردم غزه بود هدف حمله کماندوهای رژیم صهیونیستی قرار گرفت که در پی آن ۹ تن از شهروندان ترکیه‌ای این کشتی کشته شدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.