هنیه: مقاومت می کنیم

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

 

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر iبه نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ اسماعیل هنیه، اول وزیر دولت مردمی فلسطین با بیان این مطلب در سخنانی درباره اوضاع غزه و خطاب iبه مردم فلسطین و کشورهای عربی، یاد شهیدان مقاومت فلسطینی را گرامی داشت و گفت: شهید احمد جعبری زندگی خود را در راه عبادت و جهاد و آزادی فلسطین و مسجد الاقصی گذراند و در این راه iبه شهادت رسید و تشییع گسترده او توسط مردم فلسطین، نشان این فداکاری است. 

هنیه فلسطین را جزئی از عالم اسلامی دانست و گفت: خون این شهیدان هدر نخواهد رفت بلکه دشمن را رسوا خواهد کرد، شهادت این رزمنده فداکار فلسطینی در واقع زندگی ابدی است و سبب سربلندی امت اسلامی است و دشمن صهیونیست را نابود خواهد کرد. اسماعیل هنیه شهادت رهبران جهادی را سبب اندوه دانست و با این حال گفت شهادت آنان مرگ در راه خداست. هنیه شهادت احمد جعبری را همزمان با آغاز سال تازه هجری نشان بزرگی او دانست و گفت چه سعادتی بزرگتر از شهادت که هجرت واقعی iبه سوی خداست ، هجرت iبه سوی خدایی که پیروزی ستمدیدگان را تضمین کرده است. هنیه مناسبت دوم را، همزمانی شهادت احمد جعبری با بازگشت از حج و زیارت خانه خدا دانست و گفت: وی از حج جسمانی iبه حج روحانی رفت و از مسجد الحرام iبه مسجد الاقصی آمد و در راه خدا iبه شهادت رسید. هنیه شهادت رهبران فلسطینی را پیش از شهادت رزمندگان، نشان افتخار رهبران فلسطینی دانست و گفت: دشمن صهیونیستی iبه قتل و جنایت عادت کرده است و فتنه تازهی را برضد غزه آغاز کرده است، با این حال فتنه ای تازه برضد مردم غیر نظامی و کودکان و این نشان وحشت و زبونی مقامات رژیم صهیونیستی است. هنیه تاکید کرد: شهادت رهبران و مجاهدان فلسطینی، مقاومت را پایان نمی دهد بلکه آنرا تقویت می کند.

اسماعیل هنیه سپس با تلاوت آیات جهاد در قرآن گفت: ما در راه خدا از هیچ خطری نمی ترسیم و می توانیم انتقام خون رهبران شهید خود را بگیریم، انتقام خون زنان و کودکان بیگناهی که در حملات صهیونیستها iبه شهادت رسیده اند؛ ما یقین داریم که پیروز می شویم و سرزمین خود را آزاد می کنیم و این وعده الهی است. 

وی تصمیمات محمد مرسی رئیس جمهور مصر را محترم دانست و گفت: ما برای مصر تازه احترام فراوان قائلیم و iبه تصمیمات مرسی پایبند هستیم و خواستار توقف تجاوز صهیونیستها iبه غزه هستیم زیرا صهیونیستها باید بدانند که وقته تغییر کرده است. 

هنیه گفت ما از رهبران مصر می خواهیم که با ما همراه باشند و تاکید می کنیم که در برابر تجاوز می ایستیم با این حال از رهبران مصر و دیگر کشورهای عربی می خواهیم که تصمیمات قوی بگیرند تا جلوی تجاوز صهیونیستها گرفته شود. 

هنیه از تلاش مصر و کشورهای عربی برای نشست شورای امنیت قدردانی و با این حال از موضع آمریکا iبه شدت انتقاد کرد و گفت آمریکا در برابر تجاوز صهیونیستها و کشتار کودکان و زنان بیگناه کنار ایستاده است و مجال را برای تجاوز بیشتر صهیونیستها فراهم می کند. 

هنیه خواستار باز شدن کامل گذرگاه رفح شد تا مواد غذایی، اشخاص و کمکهای ضروری بتوانند iبه غزه وارد شوند تا مردم غزه همچنان iبه مقاومت خود در برابر صهیونیستها ادامه دهد و این وابسته iبه تصمیمات مهم رهبران و مردم مصر است تا iبه مردم غزه امید و نیرو دهند. 

هنیه خطاب iبه مردم غزه گفت: ما در آغاز راه هستیم با این حال خدا با ما است و ما با فداکاری رهبران شجاع خود مانند احمد جعبری در برابر تجاوز می ایستیم. هنیه گفت ای فلسطینیان، چه در داخل و چه در خارج و چه در اردوگاهها ، دشمن با ما می جنگد تا از سرزمین خود فرار کنیم با این حال دشمن بداند که ما اهل سازش و فرار نیستیم ما از سرزمین و حقوق خود دست نمی کشیم، اولین حق فلسطینیان حق بازگشت iبه سرزمین مادری خود است،  شهیدان ما در راه فلسطین فدا شدند و ما iبه خون آنان وفادار خواهیم ماند، دشمن بداند که ما از تهدید نمی ترسیم و از شهادت در راه خدا استقبال می کنیم زیرا خون ما از خون زنان، کودکان و پیر مردان و پیرزنان فلسطینی رنگین تر و مهم تر نیست، دشمن بداند که شهیدان ما در iبهشت و کشته شدگان دشمن در آتش خواهند بود. 

هنیه تاکید کرد: ما در مواقع خطر با همه گروههای فلسطینی یگانه و متحد هستیم و هیچ اختلافی بین ما نیست همه ما فلسطینی هستیم و تاکید می کنیم که حماس در کنار همه گروهها در برابر تجاوز رژیم صهیونیستهی می ایستد و روزی را می بینیم که قدس در آغوش مردم فلسطین خواهد بود. 

هنیه از مردم کشورهای عربی و کشورهای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین تشکر کرد و گفت: مردم مصر، تونس و امت مسلمان در همه کشورها ما را یاری داده اند و iبه یاد ما می باشند و ما از آنان متشکر هستیم.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.