هوای تهران امروز هم در شرایط ناسالم است

۲۷م دیماه ،
ممتاز نیوز : مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: امروز هوای تهران با قرار گرفتن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد ۱۳۱ در شرایط ناسالم قرار گرفت.

 یوسف رشیدی در گفتگو با مهر اظهار کرد: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت تمام آلاینده ها به غیر از آلاینده ازن نسبت به روز قبل در همین ساعت کاسته شده است به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم است.

به گفته وی، در حال حاضر در نمایشگر سنجش آلودگی، آلاینده منو اکسید کربن با ۱۱ واحد کاهش  نسبت به روز قبل روی عدد ۳۸، دی اکسید گوگرد با ۹ واحد کاهش نسبت به روز قبل روی عدد ۴۱، ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون با ۷ واحد کاهش روی عدد۸۱ و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون با ۸ واحد کاهش روی عدد ۱۳۱ ایستاده است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: همچنین در حال حاضر آلاینده ازن با ۲ واحد افزایش نسبت به روز قبل روی عدد ۲۰ قرار گرفته است.

رشیدی اظهار داشت: گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی کمی ابری گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد و در ارتفاعات ابری همراه با بارش برف  است به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم باقی بماند.

وی افزود: افزایش احتمال علائم تنفسی در اشخاص حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در اشخاص مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و اشخاص مسن از اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون است.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.