هورمون عشق را بیشتر بشناسید!

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

ترشح هورمون اکسیتوسین در بدن که به نام هورمون عشق شناخته می شود در بدن موجب علاقه مندی و وابستگی افراد به یکدیگر می شود.

به گزارش خبرنگار علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از نیونیوز، هورمون اکسیتوسین پس از زایمان به مقدار فراوان در بدن ترشح می شود.

بر اساس این گزارش، هورمون اکسیتوسین حس اعتماد را در بین افراد افزایش می دهد و باعث زیاد شدن رفتارهای هم نوع دوستی در سطح اجتماعی می شود.

این گزارش حاکیست، سال هاست که علم در حال کاوش منشا عصبی زیستی ماست که دانشمندان یافته اند هورمون عشق در پیوند احساس تعلق مادرانه نقش مهمی دارد و خاصیت مراقبت و محافظت دارد و سبب بروز رفتارهای پرخاشگرانه در بعضی مواقع خاص می شود در کنترل تعاملات اجتماعی نقش دارد و واکنش های ناشی از ترس را کاهش می دهد.

بررسی دانشمندان نشان می دهد: میزان تاثیر گذاری هورمون عشق در مردان بیشتر از زنان است که باعث می شود رفتارهای اجتماعی مردان را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشد.

نتایج گزارشات نشان می دهد طرز استفاده از این هورمون به صورت استنشاقی است اما اثر آن کوتاه مدت است، اسپری تنفسی هورمون عشق صحبت میان مادر و فرزند و عشق بین انسان ها با جنس هم نوع خودشان و جنس مخالف خود را زیاد می کند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.