هوشمندسازی مدارس کشور به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘مرتضی رییسی’ روز دوشنبه در همایش تخصصی هوشمندسازی مدارس با اشاره به اختصاص ۴۰ میلیارد تومان توسط مجلس شورای اسلامی برای هوشمندسازی مدارس،افزود:علاوه بر این رقم، اعتبارات تجهیزاتی دیگری نیز وجود دارد، ضمن اینکه در سال ۹۱ رقم قابل توجهی در بخش تجهیز فناوری در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش استان ها قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تجهیزاتی که هم اکنون برای هوشمندسازی مدارس خریداری می شود، وارداتی است اظهار داشت: باید شرکت های داخلی را تشویق کنیم تا از توان کشور برای هوشمندسازی مدارس استفاده شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با یادآوری اینکه در کنار تهیه محتوا و تجهیز امکانات باید به آموزش معلمان نیز توجه شود،خاطر نشان کرد: گاهی اوقات در مدارس مشاهده می شود که از تجهیزات فناوری استفاده نمی کنند و برخی از معلمان در زمینه بهره برداری از تجهیزات و تکنولوژی جدید مشکل دارند.

رییسی در مورد نگهداری از تجهیزات مدارس یادآور شد: باید امکان نگهداری از تجهیزات آموزشی مدنظر قرار گیرد، ضمن اینکه استفاده مناسبی از آنها به عمل آید.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی به معنای استفاده از لپ تاپ و برد هوشمند نیست، بیان داشت: گاهی اوقات می توان با خلاقیت از تجهیزاتی با قیمت کمتر و کیفیت بیشتر استفاده کرد و به هدف آموزشی مورد نظر نیز دست یافت.

این مقام مسوول در وزارت آموزش و پرورش با یادآوری اینکه در مناقصات تجهیزات هوشمندسازی مدارس قیمت ها یک و نیم تا دو برابر متفاوت است، ادامه داد: نباید بازاری برای افراد سودجو فراهم شود و به همین دلیل باید روی استانداردها و نیاز واقعی به جمع بندی کلی برسیم تا با قیمت های بسیار متفاوت مواجه نشویم.

رییسی بیان داشت: یک بخش از فعالیت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور این است که اعتبار مورد نیاز را تامین کند و بخش دیگر استفاده درست از هزینه است و در این مسیر باید اطمینان حداقل نسبی وجود داشته باشد که هم اکنون این اطمینان وجود ندارد.

وی همچنین گفت : علی رغم تلاش هایی که در زمینه هوشمندسازی مدارس انجام شده و با عنایت به اینکه در ابتدای مسیر هستیم، هنوز تعریف دقیقی از فناوری در مدارس نداریم.

وی ادامه داد : باید مشخص شود که در مقاطع مختلف تحصیلی از چه فناوری هایی استفاده شود و نگاه ویژه ای به هر سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان داشته باشیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فناوری های نوین الکترونیک هر روزه در حال تغییر است، افزود: باید یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در بخش فناوری در مدارس داشته باشیم و براساس مقطع تحصیلی برنامه ریزی کنیم.

رییسی با یادآوری اینکه در کنار تامین منابع و تجهیزات، محتوا بسیار مهم است، اظهار داشت : اگر نتوانیم محتوای کافی را تهیه کنیم، تجهیزات تبدیل به اسباب بازی می شود.

اجتمام ** ۱۷۸۸ ** ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۷۰۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.