هوشیاری کارکنان جایگاه سوخت مانع از گسترش آتش سوزی شد

به گزارش خبرگزاری مهر،با تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع از آتش سوزی در یک جایگاه سوخت ، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران باتوجه به حساسیت موضوع بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۱و۷۷ ونیز یک دستگاه خودروی حامل کف خاموش کننده ویژه مواد سریع الاشتعال بهمراه یک دستگاه خودرو فوماتیک مخصوص این گونه آتش سوزی ها، در ساعت ۱۸:۱۶ دقیقه عصر دیروز به محل حادثه در پمپ بنزین مرزداران در غرب تهران اعزام کرد.

نادر رحمان زاده رئیس ایستگاه ۷۷ که همزمان با نیروهای اعزامی در محل حادثه حاضر شده بود گفت: آتش سوزی از یک دستگاه خودرو سواری که در حال سوخت گیری بود آغاز شد و بسرعت شعله های آتش، زمین جایگاه را در برگرفت.

وی افزود: خوشبختانه کارکنان این جایگاه پیش از گسترش آتش با بکارگیری چند دستگاه خاموش کننده دستی مشغول مهار شعله های آتش شدند که با رسیدن آتش نشانان ادامه کار به آنان سپرده شد.

رحمان زاده با اشاره چگونگی بروز این حادثه ابراز داشت: بررسی های اولیه نشان داد که زنی بنام سمیرا–ک۲۵ ساله در حال سوختگیری خودرواش بود که به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی در هنگام سوختگیری وبراثر ایجادجرقه در قسمت باک این خودرو ناگهان بنزین شعله ور شد.

رئیس ایستگاه ۷۷ ادامه داد: به دنبال این حادثه فضای اطراف خودرو و جایگاه دچار آتش سوزی شد که خوشبختانه عکس العمل به موقع کارکنان جایگاه سوخت وعملیات سریع آتش نشانان این آتش سوزی که می رفت به فاجعه ای منجر شود در همان لحظات اولیه خاموش شد.

وی در مورد تعداد مصدومین این حادثه اظهار داشت: در جریان این آتش سوزی فقط این راننده زن از ناحیه دست و پا دچار سوختگی شد که با کمک عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.

شایان ذکر است با ایمن کردن کامل این جایگاه سوخت رسانی توسط آتش نشانان و همچنین پاکسازی محوطه آن از سوی کارکنان جایگاه، ساعاتی بعد فعالیت این پمپ بنزین و ارائه خدمات آن مجددا برقرار شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.