هیمنه آمریکا در حال از بین رفتن است

جام جم آنلاین: نوام چامسکی با تاکید بر اینکه آمریکا در ۱۰ سال گذشته با مشکلات بزرگی در رهبری خود مواجه بوده، معتقد است که هیمنه آمریکا به شدت در حال فروپاشی است.

چامسکی، اندیشمند و فیلسوف بزرگ آمریکایی در گفتگو با شبکه اسکای نیوز عربی تاکید کرد که توسعه ارتش و نیروهای مسلح آمریکا در داخل و خارج این کشور باعث شده که این کشور ضعیف و ضعیف‌تر شود.

وی گفت: در ۱۰ سال گذشته آمریکا با مشکلات عدیده‌ای در رهبری و حاکمیت خود مواجه بوده و افولی را که از دهه ۱۹۴۰ آغاز کرده، همچنان ادامه دارد.

چامسکی ادامه داد: آمریکا تنها کشوری است که هزاران پایگاه نظامی در خارج از خاک خود دارد و این امر نیازمند حاکمیتی توانمند است و همین حضور نظامی در سراسر جهان ظاهرا دولت آمریکا را ضعیف کرده است.

وی درخصوص مسائل داخلی آمریکا نیز گفت: بیکاری مهمترین مساله برای شهروندان آمریکایی است و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از مهمترین مباحث در جامعه کشور است.

این اندیشمند آمریکایی همچنین تاکید کرد که مشکل اقتصادی آمریکا ناشی از کمبود تقاضا و کاهش سطح سرمایه‌گذاری در این کشور است.

چامسکی همچنین تاکید کرد که دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هر دو برنامه مشخصی برای حل مشکلات اقتصادی کشور ندارند و برنامه‌های آنها در این خصوص با اشکالات جدی رو به روست.

وی تعداد بیکاران آمریکایی را که نزدیک به ۲۳ میلیون تن می‌رسد یک فاجعه اجتماعی برای آمریکا دانست و گفت: این تعداد بیکار برای آمریکا نه تنها یک فاجعه اقتصادی است بلکه یک فاجعه اجتماعی حقیقی را برای کشور به بار آورده و این امر با وجود هزینه‌های بالا در کشور از جمله هزینه‌های بهداشت و درمان فاجعه بار است.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.