هیچ تغییری در روند صادرات ایران انجام نشده است

هیچ تغییری در روند صادرات ایران انجام نشده است

جام جم آنلاین: نماینده ایران در اوپک با اشاره به مذاکرات نفتی ایران با برخی از کشورهای عضو اوپک در تهران، اعلام کرد: در حال حاضر روند صادرات نفت ایران کاملا عادی و طبیعی بوده و تغییری در روند صادرات ایجاد نشده است.

سیدمحمدعلی خطیبی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به انجام مذاکرات با برخی کشورهای عضو اوپک در حاشیه برگزاری شانزدهمین نشست سران عدم تعهد در تهران، گفت: در این مذاکرات گفت‌وگوهای جداگانه‌ای با موضوع آخرین شرایط عرضه، تقاضا و قیمت نفت در بازارهای جهانی انجام شده است.

نماینده ایران در هیات عامل اوپک همچنین از انجام مذاکرات نفتی با برخی کشورهای متقاضی خرید نفت ایران در تهران خبر داد و افزود: در این مذاکرات با خریداران سنتی نفت ایران و برخی کشورهای متقاضی درباره فروش نفت مذاکره شده است.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تکذیب برخی فضاسازی‌های رسانه‌های غربی درباره توقف صادرات نفت ایران، یادآور شد: هم اکنون روند صادرات نفت خام ایران کاملا عادی و طبیعی بوده و در روزهای اخیر تغییری در روند صادرات ایجاد نشده است.

در همین حال، رستم قاسمی، وزیر نفت هم در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان عدم تعهد در تهران، گفته است: با توجه به این‌که برخی از کشورهای نفتی اعضای اوپک و خریداران نفت ایران در این نشست حضور دارند این موقعیت برای ایران دارای اهمیت بوده و مذاکراتی با این کشورها انجام شده است.

وزیر نفت: مذاکرات با طرف ترکیه‌ای خوب بود

وزیر نفت همچنین با ابراز رضایت از مذاکرات انجام شده با وزیر توسعه ترکیه از ادامه مذاکرات گازی میان دو کشور در آینده در آنکارا خبر داد.

رستم قاسمی، وزیر نفت پس از مذاکره با وزیر توسعه ترکیه در گفت‌و‌گو با شانا اعلام کرد: موضوع گفت‌و‌گوها با طرف ترکیه‌ای بحث انتقال گاز ایران و موضوع انرژی بود.

وی با اشاره به برنامه دو کشور برای ادامه مذاکرات انرژی در ترکیه تاکید کرد: قرار است طرف ایرانی موضوع افزایش صادرات گاز به ترکیه را بررسی کند و همچنین صدور گاز ایران به اروپا از مسیر این کشور نیز بررسی خواهد شد.

قاسمی همچنین گفت: مذاکرات با طرف ترک در مجموع خوب بود.

وی با بیان این‌که خرید نفت ایران توسط شرکت‌های خصوصی ترکیه انجام می‌شود، یادآور شد: ترکیه طبق روال گذشته نفت ایران را خریداری می‌کند.

سودت ییلماز، وزیر توسعه ترکیه نیز با نتیجه بخش ارزیابی کردن مذاکرات میان دو کشور تصریح کرد: قرار است هیات ایرانی برای مذاکرات بیشتر و جزئی‌تر با تانر ییلدیز، وزیر انرژی ترکیه به آنکارا سفر کند.

پیش‌تر نیز مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از پیشرفت ۴۸ درصدی ساخت ادامه خط لوله ششم سراسری گاز خبر داده و گفته بود: با بهره‌برداری از این خط لوله صادرات گاز ایران به اروپا امکان‌پذیر می‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.