هیچ دانش آموز کم توان در انتظار تحصیل نخواهد ماند

هیچ دانش آموز کم توان در انتظار تحصیل نخواهد ماند

جام جم آنلاین: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور اعلام کرد: هیچ دانش آموز کم توان در انتظار تحصیل نخواهد ماند و همه کودکان در سن تحصیل جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نامدار عبداللهیان اظهارداشت: در زمان حاضر ۱۰۵ هزار دانش آموز استثنائی در یک هزار مدرسه در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند و ۲۰ هزار معلم به این دانش آموزان خدمت رسانی می کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور با بیان این که ۵۴ هزار تن از این دانش آموزان در گروه های شش گانه نابینا، ناشنوا، نیمه بینا و نیمه ناشنوا و مابقی در گروه های ویژه یادگیری به تحصیل مشغول هستند، افزود: ما دانش آموزان با هوش ۵۰ به بالا را تحت پوشش داریم و بقیه افراد زیر این توان هوشی را سایر سازمان ها نگهداری می کنند.

وی با اشاره به این که طرح تلفیق دانش آموزان در حال اجرا است و دانش آموزان کم توان در کنار دانش آموزان عادی نیز می توانند تحصیل کنند،تصریح کرد به ازای وجود یک دانش آموز کم توان، سه دانش آموز از میانگین کلاس کم خواهد شد.

عبداللهیان بیان داشت: هنگامی که دانش آموزان کم توان در مدارس عادی تحصیل می کنند، هر دانش آموز که از این مدارس به مسوولیتی در جامعه گمارده شود،بهتر قشر کم توان را درک خواهد کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.