هیچ معلم پیش‌دبستانی اخراج نشده است

جام جم آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش تاکنون هیچ معلم پیش‌دبستانی را اخراج نکرده است.

حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه نشست مشترک امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص تجمعات اخیر برخی معلمان پیش‌دبستانی مقابل مجلس که مدعی بودند این وزارتخانه آنان را اخراج کرده است افزود: مراکز پیش‌دبستانی در طول ۳۳ سال گذشته در کشور به عنوان مراکز غیردولتی فعالیت می‌کردند و زیر پوشش دولت نبوده‌اند.

وی گفت: برخی از مراکز پیش دبستانی تحت پوشش سازمان بهزیستی و بقیه آنها در اختیار بخش خصوصی هستند که فقط از وزارت آموزش و پرورش کلاس درس و مدرسه اجاره کرده اند.

وی افزود: سخن اصلی معلمان مراکز پیش دبستانی استخدام در آموزش و پرورش است در حالی که ما در این زمینه براساس مصوبه مجلس و قانون عمل می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره همکاری معلمان حق التدریسی با این وزارتخانه اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش چیزی به نام معلمان حق التدریسی ندارد.

وی افزود: نکته‌ای که درباره معلمان شرکتی وجود دارد آن است که پیش از این شرکتهای خدماتی وجود داشتند که از معلمان به طور شرکتی دعوت  به کار کردند، حالا این شرکتها منحل شده اند.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: به رغم این موضوع، وزارت آموزش و پرورش بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در تیر ماه سال گذشته آزمونی برای جذب این معلمان برگزار کرد که از میان ۵۴ هزار نفر از داوطلبان، ۱۶هزار نفر توانستند نمره قبولی کسب کنند و همه آنها سال گذشته جذب شده اند.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.