هیات ساماندهی نام تازهترین صنف قانونی سینما را اعلام کرد

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

علاوه بر ۱۰ صنف قانونی، دستیاران فیلمبرداران نیز iبه جمع صنوف قانونی سینمایی پیوستند.

به گزارش تفسیری هنر آنلاین، iبه نقل از دبیرخانه هیأت ساماندهی صنوف سینمایی، صنف دستیاران فیلمبردار از جمله صنوف فعال و قدیمی در عرصه سینما می‌باشند که با حضور چند تن از پیشکسوتان این حرفه در قالب هیأت مؤسس و ارائه اساسنامه تازه iبه هیأت رسیدگی iبه موسسات و مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جهت قانونی‌شدن گام برداشته‌اند.

بنابر همین گزارش تفسیری، در حال حاضر اساسنامه صنف دستیاران فیلمبردار سینمای ایران از سوی هیأت مؤسس که بعضی از آنها از میان اعضای شورای مرکزی صنف مربوطه انتخاب شده اند، با اساسنامه نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تطبیق داده شده و همراه با مدارک جهت طی مراحل حقوقی و قانونی در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

بزودی در جلسه هیأت رسیدگی iبه مراکز فرهنگی که iبه ریاست دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل خواهد شد، موافقت اصولی ثبت قانونی صنف یاد شده صادر و مجوز لازم برای معرفی iبه اداره ثبت شرکت‌ها در اختیار هیأت مؤسس قرار می‌گیرد.

قانونی شدن صنوف سینمایی امکان برخورداری و دستیابی اهالی سینما iبه بسیاری از مزایا و تسهیلات صنفی از جمله بعضی خدمات دولتی همچون مسکن مهر، بیمه بیکاری و … را فراهم خواهد کرد.

این گزارش تفسیری حاکیست تاکنون ۱۰ صنف سینمایی از جمله فیلمنامه نویسان، چهره پردازان، مدیران تولید، تهیه کنندگان،جلوه‌های ویژه و …. مراحل دریافت مجوز قانونی وزارت ارشاد را iبه طور کامل طی نموده‌اند.

بنا بر همین گزارش تفسیری، iبه سریعی اسامی ۷ صنف دیگر که پس از رایزنی های اولیه با هیأت ساماندهی صنوف سینمایی، در حال بررسی و امضای اساسنامه تازه خود می باشند، از سوی معاونت فعالیت های سینمایی سازمان سینمایی اعلام خواهد شد.

پایان پیام/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.