هیلاری کلینتون از سمت وزیر امور خارجه آمریکا کناره‌گیری می‌کند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

انتظار می‌رود طی چند روز پس از آغاز دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما، هیلاری کلینتون از سمت وزیر امور خارجه آمریکا کناره‌گیری کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی میل، سخنگوی هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری باراک اوباما در ماه ژانویه، هیلاری کلینتون از سمت وزیر امور خارجه آمریکا کنار می‌رود.

مدت وقت طولانی بود که انتظار می‌رفت خبر کناره‌گیری کلینتون از این سمت منتشر شود زیرا اکثر دموکرات‌ها این اقدام را مقدمه‌ای برای حضور کلینتون به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ می‌دانند.

هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶، ۶۹ ساله خواهد بود. انتظار می‌رود سناتور جان کری از ایالت ماساچوست و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا که در سال ۲۰۲۲ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود، جانشین کلینتون شود.

احتمال انتصاب جان کری به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل بیشتر است.

گزینه‌های دیگر برای احزار این سمت “تام دانیلون”، مشاور امنیت ملی آمریکا، “دیوید پترائوس”، رئیس سازمان سیا، “چاک هگل”، یک کهنه سرباز ویتنام و یک سناتور جمهوری خواه، “سامانتا پاور”، یک خبرنگار متولد ایرلند و “ویلیام برنز”، معاون کلینتون می باشند.

“فیلیپ رینس”، سخنگوی کلینتون گفت: برای کلینتون خدمت به عنوان وزیر امور خارجه رئیس‌جمهور اوباما یک افتخار بود و او عاشق هر دقیقه کار در این سمت و هدایت وزارتخانه متبوع خود بود.

وی تاکید نمود: کلینتون چند روز پس از مراسم تحلیف این سمت را واگذار می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.