هیچکس به مرد سال تئاتر تبریک نگفت/ فوتبالیست‌ها حالشان از همه بهتر است

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

بهترین بازیگر تئاتر سال قبل در گفت‌وگو با هنرآنلاین

بابک حمیدیان؛ سال قبل بازیگر سال تئاتر کشور شد و در سال جاری با شرایطی دشوار و پای در آتل، در نمایش ˝خانه سربی˝ به صحنه آمد اما چندان از این روزهای تئاتر و سینمای کشور دل خوشی ندارد.

بابک حمیدیان در گفتگو با خبرنگار تئاتر ممتاز نیوز اظهار کرد: سالی که گذشت من مرد سال تئاتر ایران شدم که اگر این اتفاق در کشوری مثل فرانسه رخ دهد کمترین کار اعطای لقب شوالیه هنر به هنرمند است اما در کشورم کسی به من یک تبریک خشک و خالی هم نگفت.

حمیدیان ادامه داد: با پای در آتل و شرایط جسمی بسیار سخت در آخرین کار تئاترم یعنی “خانه سربی” حاضر شدم و روزها درد پا و کمر را به جان خریدم اما حاصل این همه زمان گذاشتن و انرژی صرف کردن فقط ۴میلیون تومان دستمزد بود.

این بازیگر توانای تئاتر و سینما، فوتبالیست‌ها را خوشحال‌ترین مردمان امروز سرزمینمان خواند و بیان کرد: امروز در این شرایط اقتصادی تلخ در عرصه تئاتر یا در بسیاری حوزه های دیگر، به این می‌اندیشم که فوتبالیست‌ها حالشان از همه ما بهتر است.

حمیدیان گفت: فوتبالیست‌هایی که در زندگی‌شان سفرهای متعدد خارجی و ماشین‌های ۳میلیاردی حداقل دارایی‌شان است اما یک بازیگر تئاتر با ماه‌ها تمرین و مرارت برای حضور هر روز در صحنه یک تئاتر شاید خستگی و درد فراموش شدن تلاش و خاک صحنه خوردنشان بیشترین دغدغه خاطرشان باشد.

وی با اشاره به اینکه در عرصه هنر هم بی‌عدالتی دامن بسیاری از فعالان، علاقه‌مندان و دلسوزان عرصه را گرفته است عنوان کرد: از فوتبالیست‌ها بگذریم بعضی سینمایی ها هم حالشان روز به روز بهتر می‌شود؛ هنرمندانی که در فیلم‌های مبتذل با عناوینی مثل “یکی برای همه” به اعتقاد خود حداقل روی پوستر کارشان می‌درخشند و دستمزدهای کلان می‌گیرند اما به عقیده من مایه ننگ سینمای کشورمان می باشند.

این بازیگر به ایرانی بودن خود بالید و گفت: من خودم را متعلق به سینمایی می‌دانم که اصغر فرهادی را به جهان معرفی کرده است نه سینمایی که عنوان مبتذل “یکی برای همه” را با تصاویر بدتر روی پرده سینما به تصویر می‌کشد.

حمیدیان در پایان بیان کرد: من روی صحنه تئاتر درد کشیدم، عرق ریختم و مثل هر جای دیگر با جان و دل توان گذاشتم اما انگار جای بسیاری از تعاریف عوض شده و ترجیح می‌دهم فعلا فقط سکوت کنم و از صحنه دور باشم.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.