هیچ حبابی در قیمت سکه وجود ندارد

هیچ حبابی در قیمت سکه وجود ندارد | چاپ |
سه شنبه ۲۴ مرداد ساعت ۱۴:۰۰

کشتی آرای:حباب سکه صفر است!

بینا- رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: افزایش تقاضا برای دلار باعث رشد قیمت آن و در نتیجه افزایش نرخ سکه شد اما هیچ حبابی در قیمت سکه ایجاد نشد.
به گزارش بینا، محمد کشتی آرای ، با اشاره به اینکه قیمت هر سکه در بازار این روزهای تهران اگر چه افزایش داشته اما بدون حباب است به پانا اظهار داشت: این افزایش قیمت به دلیل نوسان در نرخ ارز بود.
وی با اشاره به نرخ یک هزار و ۲۲۶ تومانی برای ارز مرجع تصریح کرد: نرخ دومی نیز وجود دارد که در بازار بین صرافی ها و خریداران تعیین می شود و این نرخ بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.
رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور در پاسخ به این سوال که آیا سفته بازان در بازار نقش آفرینی می کنند، تصریح کرد: عدم تعادل در عرضه و تقاضا است و نمی توان آن را به دلال نسبت داد.
به گفته کشتی آرای ؛ با پایان یافتن ماه رمضان میزان سفرهای خارجی بیشتر شده که با توجه به عدم ارایه ارز مسافرتی از سوی بانک مرکزی قیمت سایر ارزها به ویژه دلار در بازار داخلی افزایش یافت.
وی اشاره ای نیز به تعطیلات پایان هفته کرد و اظهار داشت: این تعطیلات سبب شد تا سفرهای خارجی بیشتر شده و تقاضا برای ارز افزایش یابد.
رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور راه اندازی بورس ارز را مفید دانست و افزود: اگر در این بازار بتوان دلار برای مسافرین نیز تامین کرد در آن صورت بازار به طور کامل تعدیل شده و قیمت ها منطقی می شوند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.