واردات رنو کولیوس توسط پارس خودرو به ایران

۱۲ تیرماه ۱۳،

واردات رنو کولیوس توسط پارس خودرو به ایران

Bookmark and Share

پارس خودرو اعلام کرده مدل شاسی بلند رنو کولیوس را به بازار ایران وارد خواهد کرد. یکی از مدیران پارس خودرو در مراسمی که برای معرفی این خودرو به نمایندگان فروش برگزار شد، گفت به زودی این خودرو در ۳۰ نمایندگی پارس خودرو در ایران پیش فروش می‌شود. 

رنو کولیوس اولین تجربه رنو در ساخت یک خودروی شاسی بلند است. رنو بعد از دیدن استقبال خوب بازار از مدل‌های شاسی بلند، رنو کمی دیرتر از رقبایش و در سال ۲۰۰۸ کولیوس را به بازار عرضه کرد. مهندسی این خودرو در نیسان انجام شد و از نظر فنی اشتراک بسیاری با نیسان اکس‌تریل دارد. 

کولیوس در فرانسه و با مدیریت پاتریک لکوم ، مدیر طراحی وقت شرکت رنو طراحی شد. از دیگر خودروهایی که هنگام مدیریت او در رنو طراحی شد است می‌توان به رنو مگان، آونتایم و ولساتیس اشاره کرد. 

واردات رنو کولیوس توسط پارس خودرو به ایران

از سال ۲۰۰۸ تاکنون کولیوس دو بار تغییر کرده و با امکانات تازه به روز شده است. تازه‌ترین تغییر امسال و در نمایشگاه خودروی بوئنس آیرس اعلام شده و قرار است در مدل‌های ۲۰۲۴ دیده شود. مشخص نیست آیا مدل‌هایی که به ایران خواهد آمد تازهترین مدل باشد یا مدلی است که در سال ۲۰۱۱ به روز شده است. 

کولیوس ابتدا در کارخانه رنو-سامسونگ در کره جنوبی تولید می‌شد. اما اکنون در کارخانه‌هایی در هند و روسیه هم ساخته می‌شود. پارس خودرو قرار است این خودروها را به طور کامل وارد کند و قرار نیست این خودروها در ایران مونتاژ شود و معلوم نیست مبدأ کولیوس‌های ایران کدام یک از سه کشور کره جنوبی، هند یا روسیه است. 

کولیوس شاسی بلندی است که بیشتر برای سواری روی جاده ساخته شده است. اگرچه فاصله ۲۰۶ میلی‌متری کف ماشین تا جاده به خودرو قابلیت عبور از جاده‌های ناهموار را می‌دهد. طول ماشین ۴۵۲۰ میلی‌متر، عرضش ۱۸۶۵ میلی‌متر و ارتفاعش ۱۶۹۵ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور کلیوس ۲۶۹۰ میلی‌متر است. 

کولیوس خودروی کندی است اما سواری با آن در جاده راحت است. صندلی‌های جلو راحت است اما جای سرنشینان عقب به نسبت رقبا کمتر است. شتاب صفر تا صد کیلومتر کولیوس دوازده ثانیه است و از ماشین‌هایی مثل هیوندای سانتافه کمتر است. کیفیت ساخت داخل ماشین عالی نیست اما قابل قبول است. در طراحی داخل آن از فضاهای خالی به خوبی استفاده شده و در مجموع ۷۰ لیتر جا برای قراردادن وسایل کوچک جا باز شده است. 

واردات رنو کولیوس توسط پارس خودرو به ایران

از نظر ایمنی کولیوس در آزمایش تصادف پنج ستاره گرفته و بالاترین ضریب ایمنی در اروپا را دارد. کولیوس به شش ایربگ مجهز است. 

کولیوس با دو موتور دیزل و یک موتور بنزینی عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد موتور ۲.۵ لیتری بنزینی  با ۱۷۰ اسب بخار روی مدل‌هایی که به ایران می‌آید سوار شود.  کولیوس در دو مدل تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه می‌شود و پارس خودرو هم اعلام نکرده است کدام مدل به ایران خواهد آمد.

کلیوس با دو جعبه دنده شش سرعته دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. معلوم نیست آیا هر دو جعبه دنده در ایران دسترس است یا نه. مصرف سوخت ماشین حدود ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر است.

در عقب به صورت دو تکه ساخته شده است که می‌توان در جای تنگ تنها با باز کردن درپایین به صندوق دسترسی پیدا کرد. در پایین هنگام باز بودن قدرت تحمل ۲۰۰ کیلوگرم وزن را هم دارد. جای بار عقب ۴۵۰ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان آن را به ۱۳۸۰ لیتر افزایش داد. 

قیمت ماشین در ایران اعلام نشده است اما مدل ۲۰۱۲ این خودرو بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان در ایران خرید و فروش می‌شود. در فرانسه قیمت این خودرو بین ۲۹ هزار و ۶۵۰ یورو تا ۳۵ هزار ۶۵۰ یورو برای مدل‌های لوکس‌تر است و برای رنگ متالیک ۵۷۰ یورو، برای دوربین عقب ۳۰۰ یورو و برای چراغ‌های بای-زنون هوشمند ۹۵۰ یورو باید پرداخت کرد. 

برچسب ها : رنو کولیوس | پارس خودرو | بازار خودروی ایران | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۹/۱۵
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.