واردات ماهانه طلای هند از ۱۰۰ تن فراتر می‌رود

۱۹اردیبهشت،

194-9.jpg

واردات طلا از سوی هند با شتاب جواهرفروشان برای خرید بیشتر در آستانه محدودیت‌های تازه بانک مرکزی این کشور، در ماه مه احتمالا برای دومین ماه از ۱۰۰ تن فراتر می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افت شدید قیمت‌های طلا در ۱۵ آوریل که بزرگ‌ترین افت در بیش از سه دهه قبل بود، افزایش تقاضا را به دنبال داشت و سبب شد بانک‌ها و بازرگانان هندی در ماه قبل بیش از ۱۰۰ تن طلا وارد کنند. واردات ماه جاری نیز احتمالا مشابه واردات آوریل خواهد بود.

بانک مرکزی هند تا پایان ماه جاری دستورالعملی را صادر خواهد کرد که واردات طلا از سوی بانکها را محدود می‌کند. این اقدام برای کاهش تقاضای داخلی و جلوگیری از رشد بیشتر کسری حساب جاری انجام می‌گیرد. بر اساس مقررات تازه، بانک‌های هندی به میزانی می‌توانند طلا خریداری کنند که نیاز صادرکنندگان جواهر را تامین کنند.

طبق برآوردهای شورای جهانی طلا، واردات طلای هند ۱۱ درصد در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال پیش از آن کاهش یافت و از رکورد ۹۶۹ به ۸۶۰ تن رسید. تقاضا برای جواهرات و سرمایه گذاری به ۸۶۴٫۲ تن در سال ۲۰۱۲ کاهش یافت که دومین کاهش سالانه متوالی بود.

به گزارش بلومبرگ، هند در ژانویه سال قبل مالیات واردات طلا را سه برابر کرد تا میزان واردات این فلز را کنترل کند اما حتی این اقدام نیز در محدود کردن تقاضای داخلی تاثیر چندانی نداشته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.