واردات مشکل کم‌آبی کشور را حل نمی‌کند/ ایجاد پالایشگاه‌های آب مطمئن‌تر است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی با بیان اینکه واردات آب مشکل کم‌آبی کشور را به صورت اساسی حل نمی‌کند، گفت: اگرچه استفاده از پالایشگاه‌های آب هزینه بالایی دارد اما حرکتی است که آینده کشور را تضمین می‌کند.

“سید علی‌محمد بزرگواری” نماینده کهکیلویه و بهمئی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تاکنون کمیته‌ بررسی مشکل کمبود آب در استان‌ها و بخش کشاورزی تشکیل نشده است، اظهار داشت: موضوع تشکیل این کمیته تنها به صورت مقدماتی در جلسه‌ای که کارشناسان وزارت نیرو در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی داشتند، مطرح شد، اما  متاسفانه هنوز عملیاتی نشده است.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در خصوص واردات آب نیز افزود: در ارتباط با واردات آب نشست‌هایی انجام گرفته اما هنوز به صورت جدی بر روی این موضوع کار نشده است.
 
وی ایجاد پالایشگاه‌های آب را راه‌حلی برای معضل کم‌ آبی کشور دانست و گفت: پالایشگاه آب از دریا روشی است که در بسیاری از کشورها در حال اجرا است، مثلا عربستان با استفاده از دریای سرخ بسیاری از کویرهای لم یزرع خود را آباد کرده است.

نماینده کهکیلویه و بهمئی با تاکید براینکه برای جلوگیری از روند افزایش خشکسالی در کشور باید در گذشته تحقیق و مطالعات انجام می‌شد، تصریح کرد: اکنون باید آن طرح‌های کارشناسی اجرایی می‌شد، متاسفانه اگر وضعیت کمبود آب و بی‌برنامگی در کشور به همین صورت پیش برود مطمئنا در سال آینده خیلی از استان‌های ما با خشکسالی روبرو خواهند شد. 

بزرگواری بیان داشت: در خصوص نفی تهاتر آب از تاجیکستان در کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی تاکنون بحثی به میان نیامده است و در جلساتی که با وزارت نیرو داشتیم موضوع واردات آب تنها به صورت پیشنهادی مطرح شده است.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی با بیان اینکه واردات آب مشکل کم‌آبی کشور را به صورت اساسی حل نمی‌کند، خاطرنشان کرد: واردات آب تنها می‌تواند معضل بی‌آبی را به طور موقت مرتفع کند،  اگرچه استفاده از پالایشگاه‌های آب هزینه بالایی دارد اما حرکتی است که آینده کشور را تضمین می‌کند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.