واردات گوشی ۷۰ میلیون دلار افزایش یافت!

۲۰ آبان ،

در حالی ثبت سفارش واردات گوشی تلفن همراه تا اطلاع ثانوی متوقف شد که در هفت ماهه اول امسال واردات این کالا از مرز ۱۰۰ میلیون دلار گذشت.
به گزارش تفسیری خبرنگار مهر، آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد: واردات گوشی تلفن همراه به ایران در هفت ماهه اول امسال به ۱۰۰ میلیون و ۳۹۲ هزار دلار رسید، این در حالی است که این میزان در مدت مشابه در سال پیش ۳۰ میلیون و ۲۱۶ هزار دلار بود.
به عبارت دیگر، واردات گوشی تلفن همراه در هفت ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش از لحاظ ارزشی ۲۳۲٫۲۵ درصد افزایش و از لحاظ وزنی ۱۱۹٫۲۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.
امارات متحده عربی، جمهوری کره و چین ۳ کشور عمده مبدا واردات گوشی تلفن همراه به ایران در هفت ماهه اول امسال نام گرفتند. برهمین اساس، در این مدت ۶۴ میلیون و ۹۴۲ هزار دلار گوشی تلفن همراه از امارات متحده عربی، ۱۳ میلیون و ۵۱۲ هزار دلار گوشی تلفن همراه از جمهوری کره، ۸ میلیون و ۸۷ هزار دلار گوشی تلفن همراه از چین و ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار دلار گوشی تلفن همراه از سایر کشورها وارد کشور شد.
در همین حال، بنابراعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش واردات گوشی تلفن همراه تا اطلاع ثانوی متوقف شده است. البته حمید صافدل معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به مهر گفته است: اگرچه موبایل، رایانه و اجزای آن فعلا در فهرست توقف ثبت سفارش واردات قرار گرفته اند اما احتمال خروج از این فهرست و دریافت ارز مبادله‌ای برای آنها وجود دارد، زیرا اینها یا تولید مشابه داخل ندارند یا میزان تولید داخلی پاسخگوی نیازها نیست.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.