واردات ۱۲ هزارو۲۳۳ خودرو از گمرکات قم

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در نه ماهه اول سال جاری تعداد۱۲۲۳۳ دستگاه خودرو از گمرکات قم به کشوروارد شده است .

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،به نقل از گمرکات قم درنه ماهه اول  در آمد کل گمرکات استان قم به ۲۴۰میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان  رسیده است که از مجموع کل درامد در این مدت درآمد استانی مبلغ۴۷۸میلیون تومان  و ۶ درصد مالیات بر ارزش افزوده وسایر عوارض مبلغ۶۲میلیارد۹۲میلیون  تومان  وصول شده است.

همچنین ۸۶۶۹۲ تن انواع کالا از قبیل کفش و صندل و کتاب ، مصنوعات فلزی ،  موادو محصولات خوراکی ،  مصنوعات شیشه‌ای ،  مواد و مصنوعات پلاستیکی ، ، مواد شوینده و سفیدکننده،  البسه… به ارزش  ۱۶۵میلیون و ۱ هزار دلار به کشورهایی نظیر عراق ، افغانستان ، امارات ، ارمنستان ، ازبکستان ، ولبنان، صادر شده است. که از لحاظ ارزش۱۹و از لحاظ وزن۶۶ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از درمدت یاد شده مقدار ۶۵۷۸۶تن کالا به ارزش۳۵۴ میلیون و۸۱۲هزار  دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده است.که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن۸%کاهش  و از نظر ارزش ۱۵% افزایش  داشته است.
 
در این مدت تعداد۱۲۲۳۳ دستگاه خودرو وارد گردیده است .

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید:  در همین مدت مقدار ۴۶۳۴۰ تن کالا به ارزش ۴۳۲ میلیون و ۳۰۷هزار دلار از سایر گمرکات به گمرکات استان قم  ترانزیت شده است که در مقایسه با مدت مشابه از نظر وزن ۳۷ درصد و از نظر ارزش ۳۴ درصد کاهش داشته است.

همچنین تعداد ۷۴۴ بسته به وزن ۲۲۱۴کیلوگرم از کشورهایی نظیر آمریکا ، استرالیا ، امارات ، آلمان ، عراق و … بعنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد و ترخیص شده‌اند.و تعداد ۷۴۴۰ بسته به وزن ۱۹۹۰۴ کیلوگرم مطبوعات و هدیه و سوغات صادر شده است .

در مدت یاد شده  تعداد ۱۷۷فقره پرونده قاچاق به ارزش۱۰۰۱۴۶ میلیون ریال در گمرک استان قم تشکیل شده است که تعداد ۱۱۸فقره پرونده مربوط به پرونده‌های بالای ده میلیون ریال و تعداد ۵۹فقره پرونده مربوط به پرونده‌های زیر ده میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.