واریز ۴۰۰ هزار تومان به حساب بازنشستگان

علی اکبر خبازها در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار تومان ماهیانه به بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: به گفته مسئولان تامین اجتماعی ابتدا قرار بود بازنشستگان علاوه بر افزایش ۱۸ درصدی حقوقشان ، ۱۰۰ هزار تومان نیز در ماه دریافت کنند که متاسفانه با مخالفت برخی از اعضای هیات امنا این موضوع منتفی شد.

وی گفت: گویا تامین اجتماعی برای اجرای طرح پرداخت ۱۰۰ هزار تومان به مشکلاتی برخورده بود به همین دلیل این افزایش را با همان ۱۸ درصد در نظر گرفتند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تاکید کرد: برهمین اساس  افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان با کف ۱۰۰ هزارتومان پرداخت می شود به گونه ای که چنانچه بازنشسته ای شامل افزایش حقوقش ۵۰ هزار تومان می شود این میزان به ۱۰۰ هزارتومان در ماه افزایش پیدا می کند.

خبازها گفت: متاسفانه این افزایش حقوقها کفاف زندگی بازنشستگان را نمی دهد و افرادی که ۳۰ سال فعالیت کرده و زحمت کشیده اند باید شرمنده خانواده خود باشند به همین دلیل از وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درخواست می کنیم قانون همسان سازی را برای این افراد اجرایی کند تا حداقل نان در سر سفره های بازنشسته ها باشد.

به گفته وی، رئیس جمهور در مراسم هفته تامین اجتماعی اعلام کرد که حقوق بازنشستگان از ۷۰۰ هزار تومان کمتر نباشد اما هم اکنون با افزایش ۱۸ درصد بازهم مستمری این افراد کمتر از میزان اعلام شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند که شرایط سختی را می گذرانند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.