واشنگتن‌پست: اسرائیل و آمریکا در طراحی «فلیم» علیه ایران با یکدیگر همکاری کردند

روزنامه واشنگتن‌پست فاش کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی در ساخت ویروس کامپیوتری « فلیم» به عنوان بخشی از تلاش برای آهسته کردن پیشرفت برنامه هسته‌یی ایران با یکدیگر همکاری کردند.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به این خبر افزود: مقامات غربی آگاه از این مساله اظهارکردند که این بدافزار پیچیده به منظورجاسوسی از شبکه‌های کامپیوتری ایران و بازپس‌فرستادن اطلاعات جمع‌آوری شده برای استفاده در مبارزه سایبری با ایران طراحی شده است.

واشنگتن پست افزود که آژانس امنیت ملی آمریکا و آژانس اطلاعات مرکزی این کشور (سیا) با نیروی نظامی رژیم صهیونیستی روی این پروژه کار کردند.

تعداد زیادی از گزارشات خبری ویروس فلیم و ویروس استاکس‌ نت که پیش‌تر به سیستم‌های کامپیوتری ایران حمله کرده بود، به رژیم صهیونیستی و آمریکا نسبت داده شده است.

یک مقام عالی‌رتبه پیشین دستگاه اطلاعاتی آمریکا و واشنگتن‌پست گفت: این کار برای آماده کردن زمینه برای نوع دیگری از اقدامات مخفی است.

شرکت روسیه ‌کاسپرسکی اولین منبعی بود که ویروس فلیم را کشف و هفته گذشته اعلام کرد که این بدافزار ارتباطاتی قوی با استاکس‌نت دارد.

کاسپرسکی اعلام کرد که این دو ویروس تعداد زیادی از کدهای مشابه را دارا هستند و عنوان کرد که برخی ارتباطات میان این دو گروه وجود دارد.

روزنامه نیویورک‌تایمز پیش‌تر گزارش داده بود که باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا حملات سایبری علیه برنامه هسته‌یی ایران را تسریع کرده و حتی پس از گریز ناگهانی ویروس استاکس‌نت درسال ۲۰۱۰ این حملات را گسترش داده است.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.