واکنش مجمع نمایندگان استان کردستان به برگزاری همایش “احزاب کردها” در اقلیم کردستان عراق

فروردین ۱۴۰۳

رئیس مجمع نمایندگان استان کُردستان با اشاره به برگزاری همایش “احزاب کرُدها” در اقلیم کُردستان عراق گفت: کُردهای جمهوری اسلامی در همایشی که قاتلان جوانان ایران در آن حضور دارند، شرکت نخواهند کرد.

سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار و رئیس مجمع نمایندگان استان کُردستان با اشاره به برگزاری همایش “احزاب کرُدها” در اقلیم کُردستان عراق به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: کُردهای جمهوری اسلامی در همایشی که قاتلان جوانان ایران در آن حضور دارند، شرکت نخواهند کرد.

وی افزود: ما نه تنها آن احزاب را به رسمیت نمی‌شناسیم، بلکه معتقدیم دست آنها تا مرفق به خون جوانان جمهوری اسلامی ایران آلوده است.

بیاتیان تصریح کرد: در این همایش احزاب کُردی اقلیم‌های کردستان عراق، ترکیه، سوریه و ایران دعوت شده‌اند و حتی برخی احزاب مثل پژاک حضور دارند که پرونده جنایت آنها همچنان مفتوح است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کُردستان، خاطرنشان کرد: در انتخابات ۲۴ خرداد سالجاری، بیش از ۶۵ درصد از مردم  استان کُردستان در انتخابات شرکت کردند و حدود ۷۲ درصد آنان به آقای روحانی رای دادند، بنابراین مردم این خطه خودشان را جزئی از جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

بیاتیان افزود: ما معتقدیم در هر کجای عالم کُرد وجود دارد ایرانی است، منتهی کسی که در مقابل خواسته و اراده ملت بایستد از هر قوم و زبانی که باشد، دشمن ماست.

وی در پایان تصریح کرد: بانی این همایش اقلیم کُردستان عراق است و ما آن را محکوم می‌کنیم و در صورتی که به فاز اجرایی برسد با ارائه بیانیه‌ای این نشست را محکوم خواهیم کرد.

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.