وام بانک توسعه صادرات به قطارشهری مشهد

۱۰م دیماه ،

بینا- بانک توسعه صادرات برای توسعه و تجهیز خط دوم قطار شهری مشهد مبلغ ۱۲۷ میلیون یورو تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی اختصاص می دهد.
به گزارش بینا، این مبلغ پس از اخذ مجوزهای لازم از بانک مرکزی در قالب گشایش اعتبار اسنادی برای خرید واگن های ریلی و تجهیزات کنترلی الکترونیکی در اختیار شرکت قطار شهری مشهد قرار می گیرد.
بر اساس مطالعات صورت گرفته پیش بینی می گردد که روزانه بیش از ۲۴۰ هزار سفر با این خط از قطار شهری مشهد انجام می گردد که سبب صرفه جویی تقریباً ۶۰ میلیون لیتر بنزین در سال می گردد و در حدود ۴۰ الی ۴۵ میلیون دلار در سال  صرفه جویی ارزی به دنبال دارد.
بنابراین گزارش، ساخت و توسعه این  قطار شهری توسط شرکت ها ایرانی با استفاده از توان فنی داخل کشور هم سبب صرفه جویی ۲۱۰ میلیون  یورویی در فرآیند توسعه و تکمیل این پروژه می گردد.
تامین مالی پروژه های قطار شهری یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی توسعه حمل و نقل شهری است و پیش از این هم مدیرعامل قطار شهری مشهد از انتشار یافتن ۵۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت برای توسعه سیستم حمل و نقل ریلی در این شهر  و کسب موافقت نامه اصولی با بانک توسعه صادرات برای دریافت تسهیلات ۲۰۰۰میلیارد ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی خبر داده بود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.