وانت پیکان در قعر جدول کیفیت

جام جم آنلاین: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، وانت پیکان را به عنوان بی کیفیت ترین وانت تولید داخل معرفی کرد.

طبق بررسی صورت گرفته از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در خصوص ارزیابی کیفیت وانت های تولید داخل در شش وانت مورد بررسی در این ارزیابی، وانت پیکان در قعر جدول رده بندی کیفیت وانت های تولید داخل قرار گرفت.

از بین ۹۰۰۱ وانت پیکان تولید شده در تیر ماه سال جاری، ۵۸ دستگاه مورد بررسی قرار گرفت که وانت پیکان (مونتاژی ایران خودرو تبریز) به رغم رشد کیفیت در این ماه نسبت به خرداد و کاهش نمره منفی از ۱۸۵٫۵ به ۱۷۹ کماکان جایگاه آخر کیفیت را کسب کرد.

وانت پیکان در بخش‌های فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ نمره منفی کسب کرده است.

همچنین وانت کاپرا(مونتاژی گروه خودروسازی بهمن) با ۱۰۵ امتیاز منفی به عنوان با کیفیت‌ترین وانت تولیدی کشور در تیر ماه شناخته شده است.

در تیر ماه سال جاری، هشت دستگاه وانت کاپرا تولید شده که در این بررسی یک دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

البته وانت کاپرا در تیر ماه با افت کیفیت همراه بوده، به‌ گونه‌ای که نمره منفی آن از ۹۸٫۶ در خرداد به ۱۰۵ در تیر ماه افزایش یافته است و این خودرو در بخش‌های تزئینات داخلی و خارجی،‌ بدنه و رنگ نمره منفی کسب کرده است.

وانت مزدا تک کابین (مونتاژی بهمن)، وانت دیزل زامیاد(مونتاژی زامیاد)، وانت نیسان سی.ان.جی و مزدا دو کابین به ترتیب رتبه دوم تا پنجم جدول رده بندی کیفیت را از آن خود کرده اند.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.