وانت پژویی ایران خودرو در راه است

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در کیفیت و توسعه محصول گفت: این شرکت به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان و توسعه سهم خود در بازار وانت جدید ی به بازار عرضه خواهد کرد. میر جواد سلیمانی افزود: این وانت جدید با کد pu1 قرار است درنیمه دوم سال جاری به خطوط تولید ایران خودرو بپیوندد.
وی افزود: این وانت جدید که بر پایه پلت‌فرم پژو ۴۰۵ ساخته می‌شود و در مرحله طرح و توسعه و تدارک قطعات جدید است. سلیمانی افزود: بعد از انجام آزمون‌های گوناگون که در دست تدوین است، این محصول در بهمن ماه سال جاری وارد چرخه تولید خواهد شد.
وی، موتور این محصول را نسخه بهبود یافته موتور ohvg به نام ohvg2 نام برد که ۱۷۰۰ سی سی پایه گازسوز و از استاندارد آلایندگی یورو ۴ برخوردار است.
قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو، کاهش مصرف سوخت را از جمله مزایای این موتور روی وانت جدید برشمرد و افزود: تغییراتی روی مانیفولد و کنیستر انجام شده که کاهش قابل توجه مصرف سوخت را در پی دارد.
وی وزن خودرو با سرنشین و بار را کمتر از دو تن ذکر کرد که ۱۱۰۰ کیلوگرم آن وزن خودرو است و افزود: این محصول استانداردهای ۵۵گانه اجباری را تامین می‌کند و مخازن سوخت آن زیر اتاق بار نصب می‌شود.
سلیمانی در مورد نصب موتورهای دیگر روی این وانت گفت: به منظور سهولت حرکت در وضعیت بار سنگین، قوای محرکه در خودروهای باری حتما باید دیفرانسیل عقب باشد و در حال حاضر تنها موتور دیفرانسیل عقب ما ohvg است.
وی اظهار داشت: نمونه وانت جدید دو سال پیش به نمایندگی های ایران خودرو معرفی و بر اساس نظرات نمایندگان، بهبودهایی در حجم اتاق بار ایجاد شد.
قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو، فضای بهتر کابین، کولر، فرمان هیدرولیک و سیستم ترمز abs را از جمله امکانات وانت جدید عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه زمان بندی، سال آینده ۳۰ هزار دستگاه از این محصول تولید خواهد شد.

پایان خبر/

تاریخ ارسال : شنبه ۱۰ تیرماه
ساعت ارسال: ۱۶:۳۵


مجله ماشین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.