واژگونی عامل ۵۰ درصد تصادفات در کرمان

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش تفسیری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ “احمد حجت‌آبادی”، با اشاره iبه اینکه استان کرمان شمال، جنوب، شرق و غرب کشور را iبه هم متصل می‌کند، اظهار داشت: مساحت استان کرمان ۱۸۳ هزار و ۴۱۷ کیلومتر است که ۱۱ درصد سرزمینی کشور را شامل می‌شود.
وی افزود: بالغ بر ۲۵ هزار و ۳۱۷ راه در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد راه ‌های استان ۹۰۷ کیلومتر بزرگراه که شامل چهار درصد همه راه ‌های استان کرمان است و ۲ هزار و ۱۱۳ راه اصلی و مابقی راه فرعی، آسفالته و شنی وجود دارد.
وی ابراز داشت: آمار تصادفات فوتی در سال قبل ۳۴۰ فقره بوده که در هفت ماه امسال iبه ۳۲۹ نفر رسیده که ۱۱ فقره کاهش یافته و این نشانگر سه درصد کاهش در تصادفات منجر iبه فوت است.
وی عنوان کرد: تعداد جرحی‌های سال قبل یک ‌هزار و ۱۲۱ نفر بوده که در هفت ماه سال جاری iبه ۸۸۶ نفر رسیده و این نشانگر ۲۵ درصد کاهش در تصادفات جرحی است.
سرهنگ “حجت‌آبادی” بیان کرد: در سال قبل مجموع تصادفات فوتی و جرحی یک‌هزار و ۴۶۱ مورد بود که در هفت ماه امسال iبه یک‌هزار و ۲۱۵ فقره رسیده است.
وی تصریح کرد: تعداد فوتی‌های سال قبل ۵۳۱ نفر بوده که در هفت ماه امسال iبه ۵۴۲ نفر رسیده که ۱۱ نفر یعنی دو درصد افزایش نسبت iبه سال قبل داشته است. 
رئیس پلیس راه استان کرمان گفت: تعداد مجروحان سال قبل در استان کرمان یک‌هزار و ۷۰۹ نفره بوده که در هفت ماه امسال iبه ۲ هزار و ۷۰ نفر رسیده که ۱۷ درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره iبه اینکه ۶۱۰ واژگونی ماشین در سال جاری داشته‌ایم، بیان کرد: ۵۰ درصد تصادفات در سطح استان کرمان را واژگونی ماشین iبه خود اختصاص داده iبه این دلیل که طول راه ‌های استان کرمان زیاد است و امکانات رفاهی در راه‌ های استان وجود ندارد.
وی افزود: مجموع تصادفات دو یا چند وسیله نقلیه با یکدیگر ۵۱۷ فقره است که ۴۳ درصد مجموع تصادفات را iبه خود اختصاص داده است. این مقام مسئول عنوان کرد: از مجموع تصادفات در استان کرمان ۸۸ فقره تصادف وسایل نقلیه با عابر پیاده بود که هفت درصد تصادفات را iبه خود اختصاص داده است. 
وی گفت: از مجموع تصادفات در استان کرمان ۶۶۸ فقره تصادف در جاده‌ های فرعی و روستایی بوده که ۵۵ درصد تصادفات را iبه خود اختصاص داده است. 
رئیس پلیس راه استان کرمان بیان داشت:طی هفت ماه قبل ۳۴۶ فقره تصادف موتورسیکلت در جاده ‌های برون شهری و داخل شهری روی داده است که پنج نفر فوتی و ۴۱۵ نفر مجروح شده‌اند. 
سرهنگ “حجت‌آبادی” گفت: باید در زمینه استفاده راکبان موتورسیکلت از کلاه ایمنی و احترام iبه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط مسئولان، آموزش و پرورش، صدا و سیما و اصحاب رسانه فرهنگ‌سازی شود. 
این مقام مسئول عنوان کرد: ۵۰ درصد تصادفات در بین ساعت‌های ۴ بعد از ظهر تا ۱۲شب در استان کرمان اتفاق می‌افتد. 
وی تصریح کرد: سال قبل استان کرمان در کاهش تصادفات در کشور رتبه دوم را کسب کرده بود و این امر با همکاری مردم و مسئولان iبه دست آمد و امیدواریم بتوانیم با همکاری مردم میزان تصادفات در استان را کاهش دهیم./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.