واژگونی مرگبار مینی‌بوس در بزرگراه

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش‌سوزی گسترده در بازار بزرگ گل امام‌رضا (ع) خبر داد.

ایسنا: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش‌سوزی گسترده در بازار بزرگ گل امام‌رضا (ع) خبر داد.

جلال ملکی در این باره گفت: در ساعت ۲۰ بامداد شنبه وقوع این حادثه به مرکز ۱۲۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی با توجه به گستردگی حادثه و نیز تجربه‌ای که از حادثه‌های قبلی حاصل شده بود، به طور همزمان پنج ایستگاه به محل اعزام کرد.
 
وی با بیان اینکه ایستگاه‌های ۷۸، ۳۷، ۱۵، ۶۳، فوماتیک ۶۳ و تریلر و خاور ایستگاه ۲۱ در محل حاضر بوده‌اند، اظهارکرد: آتش‌نشانان پس از حدود دو ساعت عملیات در ساعت ۲: ۵۷ بامداد امروز حریق بازار گل را به طور کامل خاموش کردند.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره علت این حادثه نیز گفت: هم‌اکنون کار‌شناسان این سازمان مشغول بررسی علت آتش‌سوزی در این مکان هستند.
 
ملکی اضافه کرد: حدود شش غرفه در این حادثه سوخت که به دلیل وجود سقف‌های برزنتی و… امکان گسترش آتش به دیگر غرفه‌ها نیز وجود داشت.
 
واژگونی مرگبار یک دستگاه می‌نی‌بوس در بزرگراه صیاد شیرازی
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در پی وقوع این رخداد شاهدان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس گرفتند که ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران زنگ ایستگاه ۷۱ را در ساعت ۵: ۵۱ بامداد شنبه به صدا درآورد و آتش‌نشانان به سوی جنوب به شمال بزرگراه صیاد شیرازی، ورودی خیابان رسالت حرکت کردند.
 
وی درباره واژگونی این می‌نی‌بوس گفت: براساس گفته شاهدان، در محل حادثه یک دستگاه می‌نی‌بوس در حالی که قصد ورود به خیابان رسالت را داشت با گاردریل حاشیه بزرگراه برخورد کرد و کنترل این وسیله نقلیه را از دست داده و واژگون شد.
 
ملکی افزود: آتش‌نشانان به محض رسیدن محل را ایمن‌سازی کرده و با قطع برق باطری و جلوگیری از نشت گازوئیل از بروز حادثه احتمالی جلوگیری کردند و راننده می‌نی‌بوس به نام «اسداله-گ» ۷۰ ساله که به اثر ضربات وارده در دم جان باخته بود تحویل عوامل اورژانس دادند.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تأکید کرد: خوشبختانه می‌نی‌بوس در زمان بروز حادثه خالی از مسافر بود و علت حادثه را نیز عوامل راهور اعلام خواهند کرد.
 
ملکی همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه از امروز حجم ترافیک در معابر پایتخت افزایش یافته، پیش‌بینی می‌کردیم که حوادثی در سطح شهر رخ دهد و به همین منظور نیروهای خود را به حالت آماده‌باش درآوردیم، اما خوشبختانه جز حادثه‌ای که مربوط به واژگونی یک دستگاه ۲۰۶ بود که آن هم مصدومی نداشت، تا این لحظه هیچ حادثه‌ای در سطح پایتخت رخ نداده که نیازی به اعزام آتش‌نشانی باشد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.