واکنش‌ چهره‌های سرشناس هالیوود به مرگ هوگو چاوز

۱۶م اسفند ،

الیور استون، شان پن و مایکل مور ، چهره‌های شناخته شده و سرشناس هالیوود به هوگو چاوز، رئیس‌جمهور ونزوئلا که چند روز پیش در ۵۸ سالگی به سبب بیماری سرطان درگذشت، ادای احترام کردند.

به گزارش هنرآنلاین، شان پن در پی درگذشت هوگو چاوز گفته: “من دوستی را از دست داده‌ام که دوستی‌اش برایم نعمت بود. آدم‌های فقیر سراسر جهان یک قهرمان را از دست دادند.”

بنابر این گزاش، الیور استون به عنوان خالق مستند “جنوب مرز”، که بر اساس ۱۴ سال رهبری هوگو چاوز آن را ساخته، پس از ستودن چاوز، او را یک قهرمان نامید. استون در توئیتر خود نوشت: “هوگو چاوز تا ابد در تاریخ زنده خواهد ماند. دوست من، سرانجام در صلح و آرامشی که مدت‌ها برایش کوشیدی، آرام بگیر.”

شان پن که اولین بار هوگو چاوز را در سال ۲۰۰۷ میلادی ملاقات کرده بود، در ماه دسامبر قبل با حضور در مراسم دعا برای سلامتی چاوز در بولیوی سبب تعجب بسیاری شد. او در این مراسم که همزمان با عمل جراحی برای سرطان هوگو چاوز برگزار می‌شد، گفت: “او یکی از مهمترین نیروهایی است که ما روی این سیاره داریم.”

شان پن آشکارا از چاوز حمایت می‌کرد، او را یک دموکرات نمونه می‌خواند و در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز گفته بود که اشخاصی که او را دیکتاتور می‌خوانند، باید زندانی شوند.

از سوی دیگر، چاوز هم فیلم‌های شان پن را می‌ستود و در یک سخنرانی تلویزیونی گفته بود: “او یکی از بزرگ‌ترین مخالفان اشغال عراق بوده است.”

الیور استون هنگام ساخت مستندی سیاسی دربارهٔ مفهوم رسانه‌ها در آمریکای جنوبی و در پی گفت‌وگو با هوگو چاوز با او دوست شد.

آنها در مراسم اولین اکران فیلم “جنوب مرز” در سال ۲۰۰۹ میلادی با هم قدم به روی فرش قرمز فستیوال فیلم ونیز گذاشتند.

به نوشته بی.بی.سی، مایکل مور هم به عنوان یکی دیگر از فیلمسازان شناخته شده آمریکایی، که ساخت مستندهای جنجالی “فارنهایت۹/۱۱” و “بولینگ برای کلمباین” را در کارنامه هنری خود دارد، در سال قبل در ونیز با هوگو چاوز دیدار کرده بود.

مور پس از این دیدار در توییتر خود نوشت: “ما بیش از یک ساعت با هم حرف زدیم. او گفت خوشحال است که بالاخره کسی را دیده که بوش بیش از خودش (چاوز)، از او بدش می‌آید.”

هوگو چاوز که روز سه‌شنبه قبل، ۵ ماه مارس ۲۱۰۳ (۱۵ بهمن‌ماه) به سبب بیماری سرطان درگذشت، در طول سال‌های ریاست جمهوری خود با هالیوود رابطه خوبی برقرار کرده و با بازیگران و اهالی موسیقی دوست شده بود.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.