واکنش ایران به ادعاهای وزیر خارجه عربستان سعودی

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: طرح یا تکرار هرگونه ادعا در خصوص جزایر سه گانه ایرانی از نظر جمهوری اسلامی ایران اظهاراتی نسنجیده تلقی می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، رامین مهمانپرست،سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به مطالبی که در حاشیه نشست مشورتی تعدادی از سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض مطرح شد، گفت: طرح یا تکرار هرگونه ادعا در خصوص جزایر سه گانه ایرانی از نظر جمهوری اسلامی ایران اظهاراتی نسنجیده تلقی شده و با توجه به مغایرت با اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورها کاملا مردود و فاقد وجاهت سیاسی و حقوقی است.

رامین مهمانپرست با تاکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و استقرار صلح، ثبات و امنیت در منطقه، به اظهارات سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی و خبرهای مربوط به احتمال ایجاد اتحاد میان بحرین و عربستان اشاره کرد و افزود: راه حل بحران کشور بحرین، توجه به خواست مشروع مردم و استجابت مطالبات آنها بوده و هرگونه مداخله خارجی و یا طرح های غیراصولی بدون توجه به آراء مردم ، تنها عمیق تر و گسترده تر شدن زخمهای موجود را بدنبال خواهد داشت.

مهمانپرست افزود: جمهوری اسلامی ایران اقتدار واقعی کشورهای منطقه را در برخورداری از حمایت اکثریت مردم خود دانسته و همکاریهای منطقه ای در این چارچوب را تامین کننده منافع جهان اسلام و خنثی کننده توطئه های اختلاف انگیز صهیونیستی می داند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.