واکنش جمعیت هلال احمر به ادعای کمبود چادر در مناطق زلزله‌زده

۲۱فروردین۱۳،

مدیر کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر با رد بعضی اظهارات مبنی بر کمبود چادر در مناطق زلزله زده، گفت: علیرغم آنکه ۱۶۰۰ خانوار در این مناطق زندگی می‌کنند، هلال احمر بیش از ۵۰۰۰ دستگاه چادر توزیع کرده است.

به گزارش Consbank، پویا حاجیان در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به بعضی اظهارات مبنی بر کمبود چادر و دیگر اقلام زیستی در مناطق زلزله زده ، گفت: پس از وقوع زمین لرزه ۶٫۱ ریشتری در منطقه کاکی استان بوشهر، ۱۶۰۰ خانوار نیازمند واقعی برای دریافت خدمات و اسکان اضطراری شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه امدادگران با اولویت خانه‌های تخریب شده، اسکان اضطراری اشخاص را در دستورکار خود قرار دادند، گفت: با این حال با توجه به وقوع پس لرزه‌های بسیار و شدید در این منطقه، اسکان اضطراری خانوارهایی که منازل آنان حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد نیز تخریب شده بود، در دستورکار قرار گرفت.

مدیر کل روابط عمومی جمعیت هلال احمر با اشاره به توزیع بیش از ۵۰۰۰ دستگاه چادر میان زلزله زدگان گفت: این تعداد چادر بیش از ظرفیت مورد نیاز مناطق بوده است، اما با این حال جمعیت هلال احمر در راستای امدادرسانی هرچه بهتر و تسهیل زندگی مردم این چادرها را میان آسیب دیدگان توزیع کرده است.

حاجیان بار دیگر با رد بعضی اظهارات مبنی بر کمبود تعداد چادر در این مناطق، گفت: چادر به مقدار کافی در انبارهای هلال احمر و در منطقه زلزله زده وجود دارد و حتی بیش از ظرفیت نیاز این اقلام توزیع شده است.

به گفته وی اقلام زیستی دیگر مانند پتو، موکت، مواد غذایی و … نیز به تعداد بسیار میان زلزله زدگان توزیع شده است.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.