واکنش سلطانیه به گزارش آژانس؛ تاکید بر موفقیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: گزارش اخیر مدیرکل آژانس سندی اثبات کننده موفقیت‌ها و دستاوردهای هسته‌ای کشورمان همسو با نظارت کامل آژانس بشمار می‌رود.

واحد مرکزی خبر نوشت: علی اصغر سلطانیه دربارهٔ گزارش یوکیا آمانو که شامگاه چهارشنبه دراختیار کشورهای عضو آژانس قرار گرفت افزود: این گزارش، همانند گزارش‌های قبلی است و تنها بخشی از آمار و اطلاعات در آن تغییر کرده است.

وی دربارهٔ مهمترین پیام این گزارش گفت: پیام بارز این گزارش این است که آژانس می‌تواند به فعالیت‌های خوددر زمینه بازرسی‌ها بدون هیچ مانعی ادامه دهد و هیچ شواهدی از انحراف مواد هسته‌ای و فعالیت‌ها به اهداف نظامی ملاحظه نشده و این بسیار مهم است که پس از ده سال بازرسی‌های مستمر آشکار می‌سازد بسیاری از اظهارات و ادعاهای رسانه‌های غربی و یا اندک کشورهای غربی کاملا بی‌اساس است.

نماینده ایران در آژانس گفت: نکته با اهمیت دیگر این گزارش این است که هر بار پیشرفت‌های بیشتری از جمهوری اسلامی ایران را در زمینه هسته‌ای را اذعان می‌کند، آن هم زیر نظر آژانس و درچارچوب اهداف صلح آمیز که مفهوم آن موفقیت، درعین تعهد به معاهدات بین المللی است.

سلطانیه گفت: در یک کلام این گزارش به صراحت به همه جهان اعلام می‌کند که تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران زیر نظر آژانس است و این پیام بسیار سریع و مشخص این گزارش است.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.