واکنش مهمان‌پرست به بیانیه گستاخانه سخنگوی اشتون/ شرکت بان کی مون در اجلاس تهران

دستیار ویژه وزیر خارجه ایران با تأکید بر لزوم مقابله با اقدامات ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی، بیانیه سخنگوی کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپایی درباره مواضع اخیر مقامات کشورمان در مورد این رژیم را گستاخانه دانست و محکوم کرد.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به کارنامه شش دهه نقض فاحش حقوق بشر و ظلم و جنایات آشکار رژیم صهیونیستی بر مردم مظلوم فلسطین، برخی مدعیان مبارزه با نژاد پرستی و حمایت از حقوق بشر را به شکستن سکوت در برابر کانون بی ثباتی منطقه فراخواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، قطعنامه‌های سازمان ملل در محکومیت رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار داد و با بیان این که این رژیم و حامیان غربی آن در مورد رفتار خود لازم است به جامعه جهانی پاسخگو باشند، بر اجرای اصول حقوق بشر از جمله حق حیات و حق تعیین سرنوشت و نیز اجرای اصول حقوق بشر دوستانه در صیانت از حقوق مردم فلسطین تأکید کرد.

گفتنی است شبکه اسکای نیوز عربی در خبری فوری گزارش داد بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران شرکت خواهد کرد.

این شبکه افزود: دبیرکل سازمان ملل متحد در سفر به تهران، نقش ایران در حل بحران سوریه و نیز موضوع هسته ای ایران و پیامدهای بحران سوریه را بررسی خواهد کرد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.