واکنش وزیر علوم به واردات زباله سوز چینی

جام جم آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص واردات دستگاه زباله سوز از چین توسط سازمان محیط زیست گفت: اگر این پروژه را تحویل دانشگاهها بدهند، مطمئنا بهتر از چین در داخل کشور تولید می‌شود.

 کامران دانشجو در حاشیه نشست هم‌اندیشی همکاریهای سازمان محیط‌ زیست و وزارت علوم در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه سازمان محیط ‌زیست اعلام کرده که دستگاه‌ زباله‌سوز از چین وارد می کند، گفت: دانشگاههای ما این توانایی را دارند بهتر از هر جای دنیا محصول را تولید کنند با این شرط که صنعت از ایده ها و تجاری سازی آنها حمایت کند.

وی اظهار داشت: وزارت علوم در سال جاری تفاهمنامه ای برای حدود دو هزار پروژه با وزارت دفاع و اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد تومان دارد. همچنین تفاهمنامه ای با وزارت صنعت، معدن و تجارت با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار و تفاهمنامه هایی با وزارت نفت دارد.

وزیر علوم تصریح کرد: به جز بحث ریزگردها که اعتبار مطالعات آن توسط دولت برای سال جاری معادل حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد بود و در این تفاهمنامه برای آن اعتباری تعیین نشده برای ۵ پروژه دیگر بین وزارت علوم و سازمان محیط زیست اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این پروژه ها ۲۸ دانشگاه و موسسه پژوهشی از سراسر کشور همکاری می کنند و مقرر شده تا پایان نامه های ارشد و دکتری این موسسات بر این موضوعات متمرکز شود.

دانشجو در خصوص برگزاری دومین آزمون دکتری در سال ۹۱، تصریح کرد: طی برنامه ریزی امیدواریم بتوانیم در سال دو بار آزمون دکتری را برگزاری کنیم اما اینکه بتوانیم آن را اجرایی کنیم، بحث دیگری است.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.