واگذاری رایتل باید به روز شود

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام اینکه پروژه اپراتور سوم تلفن همراه نسبت به تعهدات خود در پروانه تاخیر دارد و از پروژه عقب است، اعلام کرد: قرار است از پایان خرداد ماه، شرایطی برای رایتل ایجاد شود تا واگذاری سیمکارت این اپراتور نیازی به پیش ثبت نام نداشته باشد.
حسن رضوانی در گفت وگو با موبنا با تایید اینکه بهره برداری از این پروژه از ابتدا با مشکلاتی همراه بود، اظهار داشت: اگر این اپراتور از همان ابتدا به همین طریق کارخود را آغاز می کرد وضعیت این اپراتور قابل قبول تر بود.
وی با تاکید بر اینکه نباید تاخیر این اپراتور را درخصوص بهره برداری از شبکه اش را به موضوع تحریم ها ارتباط دهیم، خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه سایر اپراتور های تلفن همراه در شرایط فعلی شبکه خود را توانسته اند توسعه دهند.
وی با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات به مشکلات مدیریتی اپراتور سوم کاری ندارد، اعلام کرد: در شرایط حاضر این پروژه نسبت به زمان مقررخودعقب است، ولی وضعیت آن نسبت به گذشته بهتر شده و توسعه شبکه خود را سرعت داده است.
معاون سازمان تنظیم مقررات مدعی شد که در حال حاضر شبکه اپراتور سوم تلفن همراه با ده هزار مشترک در شهرهای تهران و کرج فعال است و شبکه این اپراتور در شهرهای مشهد و قم نیز در حال راه اندازی است.
وی افزود: با تجهیز اکیپ‌های ویژه گسترش پوشش از سوی اپراتور سوم پیش بینی می‌شود این اپراتور شبکه‌های خود را در ۲۱ مرکز استان راه‌اندازی ‌کند.
رضوانی در پاسخ به این پرسش که رایتل مجددا اعلام پیش ثبت نام کرده است، این درحالیست که بر اساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات این اپراتور باید در مدت ۷۲ ساعت سیمکارتهای خود را فعال کند، آیا این اقدام خلاف مقررات نیست، اعلام کرد: اپراتور از زمانی که مشترک پول دریافت می کند موظف است ظرف ۷۲ ساعت سیمکارت متقاضیان را فعال کند که چنانچه برخلاف این روال عمل کند مرتکب تخلف شده است.
وی خاطر نشان کرد: قرار است از پایان خرداد ماه، شرایطی ایجاد شود و مجوزهایی به این اپراتور ارائه شود تا برای واگذاری نیازی به پیش ثبت نام نداشته باشد.
درهمین حال وزیر پیشین ارتباطات که اکنون به عنوان نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی حضور یافته با انتقاد ازعملکرد رایتل اعلام کرد: اپراتور سوم تلفن همراه بیمار است و این بیماری درونی است و مربوط به عوامل بیرونی نمی شود .
محمد سلیمانی گفت:متوسط دوره راه اندازی یک شبکه تلفن همراه سه ماه است ، هم اکنون سه سال از زمان شروع به کار اپراتور سوم گذشته و این تاخیر قابل قبول نیست .
وی افزود: پهن کردن چتر آنتن های تلفن همراه (BTS )‌ برای ارایه خدمات به یک تا دو میلیون مشترک اپراتور سوم ،‌کار یک سال بیشتر نیست .
سلیمانی هم تحریم های اقتصادی را به عنوان عاملی برای کند کردن عرضه خدمات نسل سوم تلفن همراه را رد کرد و گفت:در حوزه ارتباطات تحریم بهانه است، در این حوزه هیچ کس نمی تواند تحریم را به کشور ما تحمیل کند .

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.