واگذاری ها در بخش هلدینگ خلیج فارس شبه دولتی بود/ لزوم بازنگری در ۳۸ درصد سهم مابقی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه هلدینگ خلیج فارس به بخش شبه دولتی واگذار شده است و نه بخش خصوصی گفت: با توجه به شرایط موجود، در خصوص واگذاری ها باید یک بازنگری صورت گیرد، چرا که در صورت تداوم این نوع واگذاری قطعا صنعت پتروشیمی با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد شد.

امیرعباس سلطانی نماینده مردم چهارمحال و بختیاری و بروجن در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه واگذاری ها در بخش هلدینگ خلیج فارس طبق اصل ۴۴ قانون اساسی انجام نشده است، اظهار داشت: واگذاری هایی که در دولت نهم و دهم انجام شد، در واقع واگذاری به بخش شبه دولتی و نه بخش خصوصی بوده است.

وی با بیان اینکه نحوه این نوع واگذاری ها در کمیسیون انرژی مطرح است، افزود: واگذاری زمانی باید انجام شود که بخش خصوصی گیرنده، هم استحقاق و توانایی داشته باشد و هم از مسائل رانتی دور باشد، به این ترتیب قطعا ما شاهد افزایش منافع ملی خواهیم بود.
سلطانی با اشاره به اینکه دولت در سرمایه گذاری زیربنایی دچار تنگناهای اقتصادی است تصریح کرد: اگر بخش خصوصی تمام و کمال در بحث زیرساخت ها و سایر مباحث موجود در این حوزه بکار گرفته شود، قطعا نتیجه مثبتی خواهد داشت، اما آنچه که تاکنون در کلیه بخش های هلدینگ خلیج فارس انجام شده است، در واقع یک اقدام ظاهری بوده است و واگذاری ها به بخش خصوصی به تمام معنا اتفاق نیفتاد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اگر روند واگذاری ۳۸ درصد سهم باقیمانده به صورت قبل باشد، با مشکلات زیادی در این بخش مواجه خواهیم شد، گفت: با توجه به شرایط موجود و نحوه واگذاری ها، لازم است در این حوزه بازنگری و تجدیدنظر کاملی اتخاذ شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.