واگذاری ۳۰ بندر صیادی

مدیر کل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از واگذاری مدیریت و بهره برداری بنادر صیادی انزلی ، امام خمینی (ره) و آبادان در هفته آخر شهریور خبر داد و گفت : تاکنون۳۰ بندر صیادی واگذار شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران‌ (مانا) ، گلشنی با اشاره به وجود ۵۵ بندر صیادی فعال در کشور گفت: تا پایان سال گذشته مدیریت بهره برداری و نگهداری ۲۷ بندر صیادی به تعاونی های بخش خصوصی واگذار شده و واگذاری بنادر صیادی انزلی ،امام خمینی و آبادان هم در برنامه سال جاری بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از بنادر صیادی در جنوب کشور به بخش خصوصی واگذار شده است ، گفت : در شمال کشور تنها مدیریت بندر صیادی امیر آباد سال گذشته واگذار شده بود که امسال نیز مدیریت بندر صیادی انزلی واگذار شده است.

گلشنی تصریح کرد : تا پایان سال جاری تعداد بیشتری بندر صیادی در شمال و جنوب واگذار می شود.

وی با بیان اینکه سازمان شیلات ایران قرارداد همه بنادر صیادی واگذار شده به بخش خصوصی را به دلیل عملکرد مثبت این بخش تمدید کرده است ، اظهار داشت : البته نقش نظارتی سازمان شیلات ایران همچنان محفوظ مانده است.

وی با اشاره به اینکه نتایج بررسی های کارشناسان سازمان شیلات حاکی از مدیریت صحیح تمام بنادر صیادی واگذار شده به بخش خصوصی است، گفت : امید می رود بخش خصوصی همچنان با مدیریت قدرتمند خود بتواند بنادر صیادی را به وضع مطلوبی ارتقا دهد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران گفت: واگذاری بنادر صیادی به بخش خصوصی علاوه بر افزایش بهره وری و کاهش هزینه های نگهداری ، افزایش اشتغال زایی را نیز به همراه داشته است.

وی اظهار داشت:سازمان شیلات ایران همواره تلاش می کند ،مدیریت بندر صیادی را به بهترین و فعال ترین تعاونی صیادی موجود در منطقه واگذار کند که نقش مهمی در موفقیت این طرح ها داشته است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.