واگذاری ساخت تجهیزات نفت و گاز به خوزستان

۰۲خردادماه،

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی خوزستان گفت: باید ساخت تجهیزات مورد نیاز در صنعت نفت و گاز و حفاری به استان واگذار شود و استان خوزستان به عنوان استان معین در این زمینه نقش ایفا کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی کرانی در اولین نشست هم‌اندیشی بومی‌سازی صنعت حفاری که در مجموعه فرهنگی شرکت ملی حفاری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در این صورت می‌توان از مهاجرت‌ نیروی انسانی در استان خوزستان جلوگیری کرد.

وی افزود: سازندگان استان می‌توانند در کنار دانشگاه‌ها بخش بسیاری از نیازهای صنعت حفاری را تامین کنند و انتظار داریم که با همکاری مراکز دانشگاهی، نشست‌های تخصصی در زمینه رفع تحریم‌ها برگزار شود.

کرانی تصریح کرد: همچنین انتظار داریم شهرک تخصصی بنام شهرک فناوری نفت و گاز در استان و در شهرستان اهواز ایجاد شود.

وی عنوان کرد: از مسوولان متولی می‌خواهیم که اتاق فکری با همکاری دانشگاه‌های استان و صنایع نفت و گاز تشکیل شود تا از این طریق از خرید‌های خارجی و ارزبر جلوگیری کرد.

رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر برای رسیدن به مرز خودکفایی، سرنوشت مراکز دانشگاهی، صنایع مادر و صنایع کوچک با هم گره خورده است و این بخش‌ها به تنهایی نمی‌توانند به استقلال برسند.

وی بیان کرد: مسوولان و مدیران دولتی شرکت ملی حفاری به آن بلوغ فکری رسیده‌اند که تنها در کنار فرهیختگان دانشگاهی و صنایع کوچک می‌توان حماسه اقتصادی را بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری خلق کرد.

کرانی گفت: همان‌طور که امام(ره) شرکت ملی حفاری ایران را تاسیس کردند ما هم خواهیم توانست با ترکیب دانشگاه و صنعت در خودکفایی این صنعت سهیم باشیم.

وی افزود: انتظار داریم حقوق خوزستان در برنامه‌ها و چشم‌اندازهای دولت دیده شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.