واگذاری ۵۵ درصد سهام شرکت بیمه دانا به سهام عدالت

فارس: مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به واگذاری ۵۵ درصد از سهام شرکت به سهام عدالت گفت: با نظر هیئت‌مدیره به زودی افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها صورت می‌گیرد.

ابراهیم کاردگر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵٫۳ درصد از سهم بازار بیمه کشور دراختیار این شرکت است، اظهار داشت: شرکت بیمه دانا در سال گذشته رتبه پنجم را در میان شرکت‌های بیمه‌ای کشور به خود اختصاص داد.

مدیر عامل بیمه دانا گفت: سیاست‌های بیمه مرکزی و همچنین ورود شرکت‌های خصوصی به صنعت بیمه  موجب تلاطم در صنعت شده و لازم است که شرکت را به یک سازمان چابک تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه ۵۵ درصد از سهام شرکت در سال ۹۰ به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: در واقع این میزان سهام در قالب سهام عدالت واگذار شده است.

کاردگر تصریح کرد: استراتژی چابک‌سازی شرکت را در سه محور درنظر گرفته‌ایم که شامل چابک سازی نیروی انسانی، فناوری اطلاعات و بازاریابی و توسعه شبکه فروش خواهد بود.

وی با اشاره به رشد ۱۰۵ درصدی حق بیمه‌های صادره این شرکت در چهار ماهه گذشته، افزود: نسبت خسارت شرکت در این مدت ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل بیمه دانا ادامه داد: در حال حاضر ۴۲ درصد پورتفوی شرکت مربوط به بیمه‌ شخص ثالث و ۲۴ درصد مربوط به بیمه درمان است.

کاردگر خاطرنشان کرد: در چهار ماهه امسال خسارت پرداختی شرکت ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که این میزان در سال گذشته ۱۵۲ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت:‌هم‌اکنون سرمایه بیمه دانا ۱۰ میلیارد تومان است و با نظر هیئت‌مدیره به زودی افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها صورت می‌گیرد.

وی در خصوص اقدامات شرکت در مورد بیمه‌های عمر گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه داریم و در سال جاری فروش بیمه‌های عمر ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.