واگذار ۱۷ میلیون هکتار از مراتع کشور به بهره برداران

تاکنون حدود ۱۷ میلیون هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی کشور به بهره برداران و عشایر فعال در این بخش واگذار شده است.

به  گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از دفتر امور مراتع سازمان جنگلها، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری گفت: ۹۱۶ هزار خانوار، از مراتع کشور و عرصه های جنگلی بهره برداری می کنند.

سرداری با اشاره به وجود ۳۲ میلیون هکتار اراضی مرتعی و جنگلی قابل واگذاری در کشور به بهره برداران این بخش گفت: دولت برای واگذاری حدود ۱۵ میلیون هکتار اراضی باقیمانده نیز برنامه جامع تهیه کرده است.

وی بهره برداری اصولی و صحیح از مراتع، جلوگیری از تخریب مراتع و عرصه های جنگلی، افزایش درآمد جنگل نشینان و بهره برداران عرصه های جنگلی و توسعه مشارکت مردم در طرح های صیانت از عرصه های جنگلی را از اهداف اجرای این برنامه بیان کرد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: تغییر اقلیم درکشور،کاهش بارندگیها و تغییر الگوی بارش از برف به باران در کشور، فعالان این بخش را با مشکلات زیادی مواجه کرده و لازم است برای بهره برداری اصولی از مراتع کشور با فعالان آن همکاری شود.

سرداری با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه های متولی در بخش کشاورزی و مرتع و تشریح خدمات عشایر و بهره برداران مراتع کشور افزود : ۵۰ درصد گوشت قرمز کشور را عشایر تولید می کنند و ضروری است دستگاه ها برای تامین نیازهای اقتصادی کشور با یکدیگر مشارکت کنند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.